(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

DDT4ALL Dacia – ukryte możliwości Dacia Duster

DDT4ALL Dacia – ukryte możliwości Dacia Duster

Odblokowywanie funkcji w Dacia Duster z DDT4ALL Dacia

6/08/2019

DDT4ALL Dacia jest oprogramowaniem, które pozwala w prosty sposób dostać się do ustawień fabrycznych naszego Dustera (i nie tylko, gdyż program obejmuje swoim działaniem inne samochody marki Dacia). Kombajn DDT4ALL Dacia rzeczywiście wygląda na dosyć proste, dostępne i darmowe narzędzie, które całkowicie zastępuje natywne rozwiązanie do diagnostyki Renault Can Clip. A jakie daje możliwości?

Nowości Dacia

DDT4ALL Dacia – darmowe narzędzie diagnostyczne

Instalacja DDT4ALL Dacia

DDT4ALL Dacia w trybie Demo

Połączenie z samochodem poprzez DDT4ALL Dacia

Nowe możliwości Duster z DDT4ALL Dacia

Okres urlopowy charakteryzuje się nadmiarem wolnego czasu i częściowo nudą w szeregach miłośników motoryzacji. Mało ciekawych rzeczy dzieje się również w obszarze wszelkich nowości w szeregach marki Dacia i w zasadzie całej grupy Renault. Swoje nowinki i „smaczki” Dacia zostawia na przyszły rok – przynajmniej zgodnie z zapowiedziami Marca Sussa.

Być może zainteresuje Cię: Zapowiedzi Grupy Renault w sprawie dalszego rozwoju marki Dacia.

NOWOŚCI DACIA

Oczywiście nie wolno zapominać o najbardziej wyczekiwanej nowości pod maską Dustera – jednostce 1.0TCe, o której już pisaliśmy sporo na łamach naszego serwisu.

Przeczytaj również: Prezentacja i dane techniczne jednostki 1.0TCe – następcy silnika 0.9TCe.

Silniki 1.0TCe już się pojawiły w ofercie Dacia, aczkolwiek podejście potencjalnych nabywców Dustera do nich jest, jak na razie, nieco powściągliwe. Z innej strony, jeśli jednostka ma być tak samo dobrze dopracowana jak jej odchodzący do historii poprzednik – silnik 0.9TCe, to, w zasadzie, nie ma czym się przejmować. Dla przypomnienia jednostka 0.9TCe zarekomendowała siebie bardzo dobrymi wynikami, jeśli chodzi o trwałość. Jak się okazuje przebiegi w postaci 300 tys. nie robiły na nią większego wrażenia. Jedynym minusem była paliwożerność 0.9TCe. Oby następca pokazał się z innej strony również pod tym kątem. Oczy miłośników marki Dacia wypatrują również silników 1.0TCe z instalacją gazową. Zatem jest na co czekać.

DDT4ALL DACIA – DARMOWE NARZĘDZIE DIAGNOSTYCZNE

Lato jest wspaniałym czasem na chwalenie się możliwościami terenowymi Dusterów (nie koniecznie z napędem na cztery koła), wypadami poza dżunglę miejską, podróżami, modyfikacjami etc. Możemy więcej czasu poświecić na dopracowanie naszych Dusterów również pod kątem zmian w niektórych zachowaniach naszych SUV-ów.

Właśnie takie możliwości daje nam niewielki program (niecałe 65 MB) o nazwie DDT4ALL Dacia oparty na języku Python. Program opracowano parę lat temu, aczkolwiek dzięki swojej popularności w szeregach miłośników i poszukiwaczy modyfikacji w samochodach Dacia dotrwał do 2019 roku w bardziej zmodyfikowanej i przystępniejszej dla użytkownika końcowego postaci. W tej chwili DDT4ALL jest w zasadzie kombajnem, który nie wymaga (jak to było wcześniej) odrębnej instalacji Python 2.7, klonem DDT2000 etc. i posiada przyjemny oraz czytelny interfejs.

INSTALACJA DDT4ALL DACIA

Przed instalacją musimy zwrócić Twoją uwagę na to, że wszelkie opisane niżej czynności wykonujesz na własną odpowiedzialność. Rzecz jasna taka ingerencja raczej na pewno będzie się wiązała z utratą gwarancji producenta. Zatem podchodź do spraw odpowiedzialnie i miej oczy szeroko otwarte.

  1. Na początek pobieramy oprogramowanie DDT4ALL Dacia.

Będziemy aktualizować oprogramowanie w razie pojawienia się nowych wersji DDT4ALL.

Instalacja wymaga posiadania Windows 7 lub 10. My przeprowadziliśmy cały proces instalacji programu na OS Microsoft Windows 10.

Jeśli chcesz tylko zapoznać się z działaniem programu DDT4ALL wystarczy po zainstalowaniu i uruchomieniu wybrać tryb Demo.

  1. Uruchamiamy plik instalacyjny ddt4all_Dacia.exe
    Przed instalacją oprogramowania DDT4ALL Dacia (jakby nie patrzeć nieznanego pochodzenia) najprawdopodobniej Windows zapyta się o to czy na pewno chcemy uruchomić to oprogramowanie. Klikamy uruchom.
  1. Instalator już na początku zaproponuje nam wybór wersji językowej. Polska wersja, rzecz jasna, jest dostępna.
  2. Po zainstalowaniu naszym oczom ukaże się następujące okienko.
Okno DDT4ALL Dacia

Okno DDT4ALL Dacia

W tym momencie nie musimy być podłączeni do samochodu, by zobaczyć jak działa program i jaki ma interfejs. Wystarczy wybrać tryb DEMO i wejść do programu.

Uwaga! Wejście do programu jest jednak możliwe dopiero do zaznaczeniu checkboxa z formułką „Jestem świadomy, że mogę uszkodzić pojazd tym programem”. Po zaznaczeniu tej opcji wszelkie kroki podejmujemy tylko na własną odpowiedzialność.

Brawo! Pomyślnie zainstalowałeś oprogramowanie DDT4ALL Dacia.

DDT4ALL DACIA W TRYBIE DEMO

Zasadę działania oprogramowania można bez problemu zbadać w trybie Demo. Tryb Demo w DDT4ALL Dacia pozwala również lepiej zapoznać się z kombajnem i prześledzić kolejność czynności, które można później wykonać na „żywym organizmie”, czyli w naszym Dusterze.

  1. Po wejściu do programu po lewej stronie w wysuwanym menu (Dropdown menu) „ALL – DACIA CARS” wybieramy interesujący nas model. Dla przykładu DUSTER II.
  2. W oknie poniżej o nazwie „Nazwa ECU” wybieramy interesującą nas pozycję poprzez kliknięcie i rozwinięcie strzałki po lewej stronie.
  3. Na wybrany element w rozwiniętej pozycji klikamy dwukrotnie.
  4. Po dwukrotnym kliknięciu ląduje on w oknie poniżej.
  5. W oknie z wybranym pojedynczym elementem klikamy na niego dwukrotnie.
  6. Pod podwójnym kliknięciu w najniższym (dolnym lewym) oknie o nazwie „Akcja” pojawiają się elementy, które możemy konfigurować.
  7. Konfigurację wykonujemy po wybraniu elementu w oknie „Akcja” na ekranie po prawej stronie. W zasadzie po prawej stronie wykonujemy wszystkie zmiany, które chcemy wprowadzić.

POŁĄCZENIE Z SAMOCHODEM POPRZEZ DDT4ALL

Połączenia z samochodem można dokonać na dwa sposoby za pomocą telefonu z Androidem lub komputera.

Gdzie znajduje się gniazdo do połączenia z samochodem?

Gniazdo do podłączenia z Dusterem znajdziesz po lewej stronie od kierowcy (bliżej dźwigni otwarcia maski samochodu) lub w schowku swojego samochodu (miejsce może się różnić w zależności od modelu samochodu).
Poza wspomnianymi urządzeniami w postaci telefonu lub komputera niezbędny będzie też odpowiedni interfejs. Listę zalecanych urządzeń, które pozwolą Ci połączyć się ze swoim Dusterem znajdziesz w karcie/zakładce „Dokumentacja” oprogramowania DDT4ALL Dacia (górna mała belka z kartami po prawej stronie).

Jakie adaptery do połączenia z samochodem wybrać?

Zalecanymi adapterami do połączenia z DDT4ALL Dacia są:

  • OBDLink SX (STN1110 chip);
  • ELM327 USB (z chipem PIC18F25K80);
  • ELM327 Bluetooth (z chipem PIC18F25K80);
  • KW902 Bluetooth.

Wybór należy do Ciebie. Aczkolwiek najprędzej na naszym rynku pewnie znajdziesz te dwa rozwiązania: ELM327 USB, ELM327 Bluetooth.

Wydaje się, że z uwagi na bardziej intuicyjne rozwiązanie DDT4ALL Dacia w wersji na komputery, opcja ELM327 USB (z chipem PIC18F25K80) będzie najbardziej trafnym wyborem. Koszt osprzętu oscyluje w granicach 30-70 zł szt.

Pamiętaj, że kwestia modelu wbudowanego chipu w adapterze, który pozwala na połączenie z DDT4ALL Dacia jest sprawą bezdyskusyjną. Niestety na rynku można znaleźć sporo adapterów wyposażonych w inny chip.

Adapter ELM327 do DDT4ALL Dacia

Adapter ELM327 do DDT4ALL Dacia

Uwaga! W trakcie połączenia z DDT4ALL Dacia może pojawić się problem ze wykryciem adaptera przez oprogramowanie. Możliwym wyjście z takiej sytuacji może być zmiana portu oraz odpowiednie ustawienia w Menedżerze urządzeń MS Windows.

Przy podłączeniu sugerujemy nie dążyć do przyspieszenia prędkości portu. Zalecamy rozwagę i umiar w doborze prędkości.

NOWE MOŻLIWOŚCI DUSTER Z DDT4ALL DACIA

Największym zainteresowaniem na pewno będzie się cieszyła pozycja CLUSTER (CLUSTER_x52_x67_x79_x92_v4.4 – nazwa może się różnić w zależności od samochodu). W szczególności zaś okno „Nazwa ECU” oraz ekran konfiguracji w oknie „Akcja” – pozycja GENERAL CONFIGURATION/USTAWIENIA OGÓLNE . Aczkolwiek nie tylko pozycja CLUSTER w oknie Nazwa ECU odpowiada za ciekawe funkcje w Dusterze.

Pamiętaj, by wszystkie czynności wykonywać po wciśnięciu ikonki EXPERT oprogramowania DDT4ALL Dacia w lewym górnym rogu ekranu. Nie zapomnij również o późniejszym zatwierdzeniu/wysłaniu zmienionych ustawień poprzez przycisk SEND.

Przycisk Expert w DDT4ALL Dacia

Przycisk Expert w DDT4ALL Dacia

Lista przykładowych możliwości DDT4ALL Dacia (część I)

  1. Wyłączenie automatycznego załączania tylnej wycieraczki przy cofaniu i nieco namoczonej szybie.
  2. Włączenie impulsowego/leniwego kierunkowskazu – trzy mrugnięcia po załączeniu (Flashers – T_PULSE_CF (-));
  3. Aktywacja komputera pokładowego (Trip_Computer_Tipe);
  4. Ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości (Overspped_Warning_Present);
  5. Podpowiedź o możliwości przełączenia biegu (Freeshift_Managemenet_Present);
  6. Aktywacja zegara (Clock_Displayed);
  7. Aktywacja wyświetlania temperatury zewnętrznej (External_temperature_Present);
  8. Stałe podświetlanie zegarów (Day_Backlights_Present);
  9. Ostrzeżenie o niezapiętych pasach (Front_Sbr_Inhibition);
  10. Zmiana progu kontroli czujnika ciśnienia oleju (Oil_Pressure_Treshold);
  11. Zmiana czasu automatycznej blokady centralnego zamka (Doorlock – AUTO_RELOCK_TIMEOUT_CF (min)).

Lista przykładowych możliwości DDT4ALL Dacia (część II)

  1. Automatyczna blokada centralnego zamka (Doorlock – PLANT_LOCK_WITH_SPEED_CF (-) oraz LWS_SPEED_THRESH_CF (km/h));
  2. Ostrzeżenie o otwartych drzwiach (Doorlock – DOOR_WARNING_SPEED_THRESH_TP (km/h));
  3. Doświetlanie zakrętów (EMM_Cornering – Nbx_cornering_CF (wprowadź wartość 1) oraz Cxx_corneringspeed_CF (odpowiada za maksymalną prędkość, przy której załącza się doświetlanie zakrętów);
  4. Aktywacja funkcji świateł Welcome/Goodbye (ExternalLighting_Welcome_Goodbye – Nbx_Welcome_Goodbye_CF);
  5. Otwarcie bagażnika z przycisku (utrzymywanie przycisku przez kilka sekund) (nie sprawdzono w Dusterze): nazwa EСU: BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: Doorlock >> Doorlock – Configuration >> RKE_BTN_TAILGATE_OPENING >> With (zatwierdź wybór);
  6. Dezaktywacja funkcji wycierania kropli wycieraczkami (nie sprawdzono w Dusterze): Nazwa EСU: BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: Front Wiper >> Front Wiper – Configuration >> FRONT_DROP_WIPE_CF >> Without (zatwierdź wybór);
  7. Aktywacja funkcji zamykania okien z pilota (2-3 razy naciśnięcie na pilocie przycisku zamknięcia) (nie sprawdzono w Dusterze): Nazwa EСU: BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: Window Control >> Window Control – Configuration >> AUTO_WINDOW_CLOSIN_CF >> With (zatwierdź wybór).

Lista przykładowych możliwości DDT4ALL Dacia (część III)

  1. Włączenie funkcji Follow Me Home (nie sprawdzono w Dusterze): Nazwa EСU: BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: External Lights >> External Lights – Configuration >> FOLLOW_ME_HOME_CF >> With (zatwierdź wybór);
  2. Aktywacja funkcji leniwego kierunkowskazu/impulsowego kierunkowskazu (nie sprawdzono w Dusterze): Nazwa EСU: BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: Flasher >> Flasher – Configuration >> TPULSE_CF >> With (zatwierdź wybór);
  3. Włączenie fabrycznej sygnalizacji (nie sprawdzono w Dusterze): Nazwa EСU: BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: Perimetric Alarm >> Perimetric Alarm – Configuration >> ALARM_PRESENT_CF >> With (zatwierdź wybór) + BCM/UCH >> BCM95_SW25_V1.1 >> Ekran: After Sales Alarm >> After Sales Alarm – Configuration >> With (zatwierdź wybór);
  4. Jeśli posiadasz funkcję Renault Start (zdalne uruchamianie/podgrzewanie silnika), to jest możliwość ustawienia samodzielnego uruchomienia silnika na podstawie temperatury płynu chłodzącego do pięciu razy na 10 minut. Wystarczy odnaleźć w jednym z ECU ekran o nazwie Remote Engine Start >> Remote Engine Start – Confuguration… i nieco pobawić się w ustawieniach.
  5. Wyprowadzenie na ekran komputera pokładowego (na zegarach) dodatkowych ustawień: Nazwa EСU: Cluster/TDB >> CMFB Cluster v6.08 >> Ekran: [Cluster/TDB] CMFB Cluster v6.08 Ekran: Conf_MPU_P1 oraz Conf_MPU_P2;

Inne możliwości, które otwiera DDT4ALL Dacia z pewnością możesz znaleźć poprzez wyszukiwarkę Google. Zdecydowanie przodują w tym aspekcie rosyjscy miłośnicy samochodów marki Dacia/Renault. Szczególnie w obliczu tego, że oprogramowanie DDT4ALL umożliwia wprowadzanie zmian w ustawieniach rodzimych samochodów marki Lada.

Powodzenia!

Zajrzyj również do innych nowości Dacia Dusterciekawostek oraz tematów związanych z tuningiem tego samochodu

A wolnej chwili zapraszamy na drobne zakupy do Go! Shop

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Go!Duster

Źródło:  www.goduster.pl

guest
2 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Rafał
Rafał
7 dni temu

dużo ciekawych rzeczy

  1. Wyprowadzenie na ekran komputera pokładowego (na zegarach) dodatkowych ustawień: Nazwa EСU: Cluster/TDB >> CMFB Cluster v6.08 >> Ekran: [Cluster/TDB] CMFB Cluster v6.08 Ekran: Conf_MPU_P1 oraz Conf_MPU_P2;

fajnie by było żeby ktoś zdolny bardziej rozszerzył temat i opisał co można uruchomić

Go! Duster © 2019-2020

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

WebFontConfig = { google: { families: [ 'Roboto:300,500,900:cyrillic-ext,latin-ext' ] } }; (function() { var wf = document.createElement('script'); wf.src = 'https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js'; wf.type = 'text/javascript'; wf.async = 'true'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(wf, s); })();
2
0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: