Przegląd olejowy. Zerowanie kilometrażu. Kasowanie interwału wymiany

GoDuster - ECU Tweaker, DDT4ALL

Do momentu, póki wymieniasz olej w ASO, w zasadzie, nie masz czym się zamartwiać, bo te ustawienia zwykle są odpowiednio aktualizowane i mechanicy dbają o porządek w tym miejscu komputera. nie musimy jednak, jak wiesz, korzystać z usług ASO przy wymianie czegokolwiek w naszym nowym, jeszcze gwarancyjnym Dusterze. Działania na własną rękę są zgodne z literą prawa. Jedyny warunek, to zadbanie o to, by np. olej i odpowiednie elementy, wymagające wymiany podczas jego zmiany, były zgodne z wytycznymi producenta auta. Na pewno jednak wiesz, że te wszystkie części, które stosuje ASO można swobodnie nabyć poza serwisami dealerów w niższej cenie. Absolutnie nie mamy na myśli zamienników, lecz oryginalne części Renault/Dacia/Samsung.

We wszystkich poniższych polach wpisujemy tylko liczby bez liter.

  1. Wybierz Meter Cluster.
  2. Potem – Cluster_L1_L2_v6.09 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2, ale dla DD1 początek nazwy będzie taki sam, czyli Cluster_L1_L2_v… .
  3. Następnie – Ecrans Configurations.
  4. Zaznacz Conf Entretien.
  5. Jeśli Twym oczom ukazała się kolorowa Tabelka, to jesteś w „w domu”. Będziemy się poruszać w obrębie pól na planszy pomarańczowej i fioletowej.
  6. Zacznij od planszy pomarańczowej.
  7. Znajdź pozycję MSCOilChgInitialDistanceInKM_CF, wpisz naprzeciwko, w polu z wartością domyślną (zapewne 20000 lub 30000) swoją wartość = liczbę kilometrów, po której jest planowana kolejna wymiana oleju. Od tej wartości w zasadzie będą się odbijać wszystkie pozostałe wpisy. Naciśnij szary przycisk INIT DIST IN KM obok, by zatwierdzić zmianę.
  8. Znajdź pozycję MSCOilChgWarningThresholdKM_CF, wpisz naprzeciwko, w polu z wartością zapewne 1500 swoją wartość w kilometrach. Ten wpis działa jak przypominajka o zbliżającej się wymianie oleju, czyli na ile kilometrów przed pojawi się informacja na desce o tym, że zbliża się przebieg wymiany oleju. Naciśnij szary przycisk OIL WARN THRESHOLD KM obok, by zatwierdzić zmianę.
  9. Znajdź pozycję MSCOilChgInitialPeriodInDay_CF, wpisz naprzeciwko, w polu z wartością domyślną (zapewne 720) swoją wartość = liczbę dni, po upływie których załączy się powiadomienie o konieczności wymiany oleju, nawet jeśli nie dotarłeś/aś do powyższego przebiegu, ustawionego w pozycji MSCOilChgInitialDistanceInKM_CF (wyżej). Naciśnij szary przycisk INIT PERIOD IN DAYS obok, by zatwierdzić zmianę. Pozycja, która raczej nie wymiana zmiany. Fabryczne ustawienia są w porządku, jak na nasze oko.
  10. Znajdź pozycję MSCOilChgUsualDistanceInKM_CF, wpisz naprzeciwko, w polu z wartością wyliczoną komputerowo na podstawie poprzedniej wyjściowej, czyli tej z MSCOilChgInitialDistanceInKM_CF, swoją wartość kilometrów pozostałych do wymiany oleju według nowej wartości wyjściowej. Chyba że jesteś tuż po wymianie oleju, wówczas wpisz wartość z MSCOilChgInitialDistanceInKM_CF. Jeśli jednak nie, to wartość wpisz po obliczeniu np. na kalkulatorze. Komputer raczej zaokrągla wartości do pełnych setek. Oznacza to, że przy wpisaniu wartości np. 5656 w tym polu, na wyświetlaczu dostaniemy najprawdopodobniej wartość 5700 do wymiany. W skrócie, chodzi o wpisanie wartości kilometrów do przejechania na obecnym oleju, by komputer miał od czego odliczać do np. przypominajki. Naciśnij szary przycisk USUAL DIST IN KM obok, by zatwierdzić zmianę.
  11. W pozycji MSCOilChgUsualPeriodInDay_CF możesz wskazać wartość w dniach do powiadomienia o konieczności wymiany oleju, nawet jeśli założony przebieg nie został wyjeżdżony. Oczywiście, ta wartość już jest pomniejszona o liczbę dni od poprzedniej wymiany. Oznacza to, że jeśli domyślnie miałeś/aś w polu MSCOilChgInitialPeriodInDay_CF 720 dni, to tutaj możesz mieć inną wartość już odliczoną od tych 720. Rzecz jasna, przy założeniu, że zmiany dokonujesz po jakimś czasie od wymiany a nie w dniu wymiany, tuż po wymianie oleju.
  12. Całą czynność zatwierdź długim prostokątnym przyciskiem o nazwie RESET SW : 11 03.
  13. Przejdź do planszy fioletowej, gdzie zmieniamy interwały serwisowe.
  14. Zdubluj wartości wpisane do pól MSCOilChgInitialDistanceInKM_CF oraz MSCOilChgUsualDistanceInKM_CF w taki sposób, by MSCOilChgInitialDistanceInKM_CF = MSCServiceInitialDistanceInKM_CFMSCOilChgUsualDistanceInKM_CF = MSCServiceUsualDistanceInKM_CF. Przy okazji zauważysz, że wartości w MSCOilChgInitialPeriodInDay_CF różnią się od tych podanych domyślnie w MSCServiceInitialPeriodInDay_CF. W tabeli pomarańczowej było ok. 4 lat w dniach, w tabeli fioletowej najpewniej będziesz mieć wartość 360, czy 2 lata. Zmiany zatwierdź przyciskami SERV INIT DIST KM oraz SERV USUAL DIST KM odpowiednio.
  15. Pola MSCServiceInitialPeriodInDay_CF oraz MSCServiceUsualPeriodInDay_CF nie wymagają zmian, jak na nasze oko. Ale Ty  możesz ich dokonać. Oby z głową.

Jeśli planujesz wymianę oleju na własną rękę, to może Ci się przydać informacja o odnowieniu serwisowy wartości po jego wymianie. Czynność wykonasz bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian wartości. Oczywiście nowsze wersje Dusterów mają taką możliwość ukrytą pod przyciskami na kierownicy. Wystarczy kilka klików i przebieg do kolejnej wymiany ustawiony do pozycji wyjściowej, czyli ustawionej fabrycznie. Gdyby jednak to nie pomogło, oto podpowiedź z użyciem ECU Tweakera.

  1. Po wymianie oleju wybierz Meter Cluster.
  2. Potem – Cluster_L1_L2_v6.09 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2, ale dla DD1 początek nazwy będzie taki sam, czyli Cluster_L1_L2_v… .
  3. Następnie – Ecrans Configurations.
  4. Zaznacz Conf Entretien.
  5. Jeśli Twym oczom ukazała się kolorowa Tabelka, to jesteś w „w domu”. Będziemy się poruszać w obrębie pola RoutineIdentifierList i listy rozwijanej obok na zielono-fioletowej planszy, na dole ekranu.
  6. Z listy rozwijanej wybierz Oil drain reset lub Service reset.
  7. Wykonaną czynność zatwierdź szarym prostokątnym przyciskiem OIL DRAIN RESET EXEC ROUTINE obok.

Dla ciekawskich i chętnych, przy okazji grzebania w tym ekranie, możesz uruchomić informacje o poziomie oleju na desce. Niestety, zauważyliśmy, że w przypadku Dustera (i nie tylko) niewiele się zmienia, ale to może być związane z tym, że w taki sposób uruchamiamy jedynie powiadamiajkę o niskim poziomie oleju, która załącza się tylko w określonych okolicznościach, czyli gdy czujnik wyczuje, że poziom oleju jest zatrważająco niski. Oczywiście, przy założeniu, że ten czujnik w Dusterze jest. Mamy jednak nadzieję, że producent na tym nie zaoszczędził.

  1. Wybierz Meter Cluster.
  2. Potem – Cluster_L1_L2_v6.09 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2, ale dla DD1 początek nazwy będzie taki sam, czyli Cluster_L1_L2_v… .
  3. Następnie – Ecrans Configurations.
  4. Zaznacz Conf Entretien.
  5. Na różowej planszy o nazwie Ecriture parametre mesure NHU na dole ekranu znajdź pozycję OilLevelPresent_CF.
  6. Z listy rozwijanej obok wybierz pozycję With (domyślnie jest Without).
  7. Czynność zatwierdź szarym prostokątnym przyciskiem OIL LEVEL CF obok.

Zuch! Widzimy, że radzisz sobie doskonale.

Zmiany w inspekcji olejowej za pomocą ECU Tweaker - GoDuster

Zmiany w inspekcji olejowej za pomocą ECU Tweaker – GoDuster

Na zakupy z Go! Duster

Dla oczu, dla ciała, dla przyjemności…

Nie tylko dla Klubowiczów, ale na pewno dla Dusterowiczów. W wolnej chwili, w przerwie między zdobywaniem nowych terenów i pokonywaniem kolejnych kilometrów albo wtedy, gdy po prostu zechcesz.

Zajrzyj do naszego sklepu z gadżetami i pomysłami Go! Shop.

Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Go! Duster medialnie, ale społecznie

Go! Duster © 2019-2022

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia