(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

Spekulacje wokół przyszłej Dacia

Spekulacje wokół przyszłej Dacia

Perspektywy marki Dacia w 2020 roku

20/06/2019

Na rynku polskim marka Dacia może się poszczycić bardzo dobrymi wynikami. Choć raczej się nie dowiemy czy i jak bardzo one odbiegają od założeń samego koncernu Renault / Dacia Group w zakresie zdobywania rynku samochodowego i eliminacji konkurencji.

Marcowa wypowiedź Marca Sussa

Wyniki sprzedaży Renault/Dacia w Rosji

Dacia w Rosji?

Dacia w 2020 roku

Zmiany pod maską w Sandero i Logan

Nowa konstrukcja Sandero i Logan

Platforma CMF-B

Dokker i Lodgy też ze zmianami?

Dacia – elektryka czy hybryda?

MARCOWA WYPOWIEDŹ MARCA SUSSA

Wygląda jednak, że nie tylko cena i budżetowość liczą się podczas wyboru czterech kółek przez potencjalnego nabywcę. Prawda jest taka, że każdy rynek ma swoją specyfikę i rządzi się swoimi wymaganiami/prawami/preferencjami/wyborami i zainteresowaniami.

Dywagacje analityczne lub, jak kto woli, spekulacje motoryzacyjne w temacie najbliższej perspektywy Dacia/Renault nie ucichają już od marca 2019 roku.
Wszystko za sprawą wymijającej i dyplomatycznie skąpej wypowiedzi tego oto pana – Marca Sussa (Dyrektora Programu Global Access w Renault Group) dotyczącej przyszłości samochodów Dacia, a przede wszystkim ich dalszej ścieżki rozwoju.

Narobiła ta wypowiedź zamieszania nie tylko u nas w Polsce, ale i u naszego wschodniego sąsiada Renault Rosja. Na Rosję warto w tym przypadku również spojrzeć w nieco szerszej perspektywie. Na rynku rosyjskim Renault (wcześniej Renault-Nissan) jest obecna nie tylko pod postacią samochodów produkowanych pod znakiem Renault, ale też pod marką Lada.

WYNIKI SPRZEDAŻY RENAULT/DACIA W ROSJI

W Rosji Dacia występuje pod nazwą Renault. Zresztą nie jest to jedyny rynek, na którym Dacia jako marka praktycznie nie jest rozpoznawana i jej samochody sygnuje się znaczkiem Renault.

I niby potęga, którą zbudował koncern Renault w Rosji jest znaczna, ale jednak wskaźniki sprzedażowe od dłuższego czasu dręczy stagnacja. Sprzedaż utrzymuje się na tym samym poziomie od dłuższego czasu. Przy okazji był to jeden z powodów wycofania się Nissana z rynku rosyjskiego. I mamy na myśli w tym przypadku pionierów odmienionego stylu Dacia/Renault – Logan i Sandero.

Być może zainteresuje Cię również: Historia marki Dacia oraz samochodu Dacia Duster.

Zarówno Logan jak i Sandero w wynikach sprzedażowych przegrywają z rosyjską konkurencją segmentową – Kia Rio, Skoda Rapid, VW Polo. A warto pamiętać, że Logan, Sandero i, oczywiście, Duster – to trybiki napędowe sprzedaży marki, i nie tylko na rynku rosyjskim.

Skoro konkurencja nie zasypia gruszek w popiele, to i zmiany w sylwetce oraz we wnętrznościach Logan oraz Sandero są nie tylko realne, ale wręcz wymuszane przez motoryzacyjną konkurencję. I one nastąpią. Jednak początkowo na rynkach zachodnich i dopiero po jakimś czasie wejdą do Rosji.

Tylko się cieszyć, bo na tym zyskujemy przede wszystkim my, jak konsumenci. Zobaczymy nowości i będziemy mogli je nabyć za niewygórowaną cenę za sprawą tejże konkurencji i dzięki właśnie niej.

DACIA W ROSJI?

Jednak wraz ze spekulacjami wokół jakże skromnej w fakty wypowiedzi Marca Sussa pojawiło się tez inne całkowicie odmienne spojrzenie na markę Dacia w Rosji.

Otóż od marca w Federacji Rosyjskiej nieco głośniej się mówi o tym, że Dacia jako marka zagości na rynku rosyjskim. A zatem będzie to oznaczało odcięcie się od znaczka Renault.

Nic w tym jednak dziwnego. O ile my zazdrościmy rynkowi rosyjskiemu silników wolnossących o pojemności 1.6 i 2.0 oraz automatycznej skrzyni biegów, o tyle rynki wschodniej Europy (poza Ukrainą) na pewno z pewną dozą sympatii spoglądają na inne i bardziej unowocześnione kształty Dacia. Szczególnie w obliczu tego, że face lifting samochodów Renault/Dacia w Rosji był niezwykle ubogi.

A co z silnikami uturbowionymi? Absolutnie nie zniechęcają one potencjalnych rosyjskich nabywców, gdyż są znane i cenione. Przynajmniej te, które już mają dłuższą historię użytkowania za sobą. Choć w obliczu wyboru zapewne jednak wybiorą opcję z silnikami wolnossącymi przy takim poziomie jakości paliwa, z jakim mamy do czynienia w Rosji i nie tylko.

Zatem marka Dacia staje się bardziej rozpoznawalna na rynkach, gdzie dotychczas w ogóle nie była znana. Z kolei perspektywa tego, że wraz z nowymi Logan i Sandero w Rosji zagości znaczek Dacia wydaje się być bardzo realną. Natomiast wypowiedź Sussa w temacie przebrandowienia rynku rosyjskiego można potraktować poważnie.

DACIA W 2020 ROKU

Zgodnie z zapowiedzią Dyrektora Programu Global Access cykl życia produktów Renault trwa 7-8 lat. Dlatego też doczekaliśmy się zmienionego Dacia Duster, a w tym roku też Renault Clio. Ale wygląda też na to, że zgodnie z cyklem życia produktów w Renault Group prawdziwa zmiana szykuje się w przyszłym roku w związku z przygotowywaniem odmienionych Dacia Sandero i Dacia Logan.

Czy mamy podstawy, by wierzyć, że słowa Marca Sussa są prawdziwe, chociażby w jakimś stopniu? Nie mamy podstaw, by nie wierzyć w taki rozwój wydarzeń. Na dodatek niektóre z zapowiedzi już się ziściły.

ZMIANY POD MASKĄ W SANDERO I LOGAN

Wprawdzie o niektórych zmianach pod maską choćby Dacia Duster już wspominaliśmy w innych naszych artykułach – i o 1.6SCe (czytaj więcej), i o 0.9TCe i o przyszłym 1.0TCe (czytaj więcej). Jednak wypadałoby wspomnieć o tym, że pod maska zagoszczą również trzycylindrowe silniki benzynowe 1.0SCe o mocy 65KM i 75KM oraz uturbowiony czterocylindrowiec 1.3TCe. Do tego oczywiście pozostaną silniki wysokoprężne 1.5dci o mocy 85KM i 115KM.

NOWA KONSTRUKCJA SANDERO I LOGAN

Ponieważ Logan i Sandero stanowią trzon sprzedażowy marki Dacia, to i dopracowywanie odnowionych sylwetek jest wydłużone w czasie i wymaga skupienia wszystkich zespołów projektowych i produkcyjnych, uczestniczących w opracowywaniu odnowionego oblicza Dacia, które ukaże się oczom konsumentów w 2020 roku.

Według informacji podanych przez Dyrektora Programu Global Access na pewno dojdzie do całkowitej zmiany platformy samochodów z rodziny Logan (czyli również Sandero). Wcześniejsza i przestarzała oraz zamknięta na możliwości innowacyjna platforma B0 odejdzie do historii.

Jej następcą będzie platforma CMF-B, która nie tylko zostanie podstawą wielu samochodów Grupy Renault. Pozwoli ona również na doposażenie odnowionych samochodów w elektroniczne i nowoczesne systemy wspomagające.

PLATFORMA CMF-B

Nowa platforma – to, zgodnie z zapowiedzią Marca Sussa, więcej przestrzeni dla pasażerów i w bagażniku oraz ulepszona praca podwozia.

Jako ciekawostka – na tej samej platformie zostaną oparte samochody rodzimej rosyjskiej marki Lada. Nie jest wykluczone, że dla rynku rosyjskiego zostaną przewidziane również inne ciekawe i nowoczesne rozwiązania.

DOKKER I LODGY TEŻ ZE ZMIANAMI?

Pomimo tego, że to nie Lodgy i Dokker stanowią główny filar sprzedażowy Dacia, to właśnie one zmienią się najszybciej. Związane to jest z tym, że są to były i są to najmniej wymagające modele. Taki stan rzeczy w przypadku Lodgy i Dokker będzie się utrzymywał dalej. Zmiany dotkną je w najmniejszym stopniu. Nawet platforma może pozostać bez zmian, czyli stara B0. Warto też pamiętać, że cykl życia tych modeli wyprodukowanych w 2012 roku właśnie się kończy. Zatem zapowiedź tego, że właśnie one się zmienią w pierwszej kolejności jest całkiem na miejscu.

DACIA – ELEKTRYKA CZY HYBRYDA?

Największe wyzwania przed Dacią stawia nie informacja od Marca Sussa, lecz rynek oraz wymagania w zakresie emisji spalin. Dotychczas marce udawało się obniżać koszty poprzez używanie sprawdzonych i starszych rozwiązań Grupy Renault pod maską swoich samochodów. No właśnie… dotychczas.

W związku z zaostrzaniem przepisów UE w zakresie emisji spalin Dacia będzie musiała się przestawić na inne, bardziej czyste rozwiązania.

W tej sytuacji może się okazać, że argument w postaci budżetowości, a zatem i niskiej ceny, pójdzie w zapomnienie. To, rzecz jasna, raczej nie ucieszy konsumentów i przyszłych nabywców, gdyż może się okazać, że konkurencja będzie po prostu tańsza.

Już nawet w tej chwili w niektórych konfiguracjach Dacia nie wygląda zbyt konkurencyjnie. Dotychczas to właśnie dzięki starszym technologiom marka królowała w rankingach sprzedażowych i cieszyła się popularnością polskich konsumentów.

Wygląda na to, że całkowita elektryfikacja samochodów Dacia na razie nie wchodzi w grę. Może się to okazać zbyt drogie rozwiązanie dla samochodów budżetowych. Natomiast hybrydyzacja, owszem i w całkiem bliskiej perspektywie, szczególnie w oparciu o 1.6 e-Tech 130KM (choć może być niezbyt tanio). Przypomnijmy, że taka hybryda zasila Renault Clio.

W swoim rękawie Grupa Renault jednak posiada również lekki system hybrydowy na 12V i 48V. To właśnie to rozwiązanie najwyraźniej pojawi się najwcześniej.

Czy rzeczywiście dojdzie do zmian i w jakim stopniu dotkną one poszczególnych modeli samochodów rodziny Dacia dowiemy się już niedługo.

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Go!Duster

Źródło:  www.goduster.pl

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Go! Duster © 2019-2020

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

WebFontConfig = { google: { families: [ 'Roboto:300,500,900:cyrillic-ext,latin-ext' ] } }; (function() { var wf = document.createElement('script'); wf.src = 'https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js'; wf.type = 'text/javascript'; wf.async = 'true'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(wf, s); })();
0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: