Duster w gazie z 1.0TCe

Duster w gazie z silnikiem 1.0TCe
[Artykuł przeczytasz w 3 min.]
Kiedy możemy się spodziewać samochodu Dacia Duster z silnikiem 1.0TCe w gazie? Czy Dacia wprowadzi jednostkę 1.0TCe w opcji z LPG jeszcze w tym roku?
Od dyplomatycznej wypowiedzi Marca Sussa z pierwszego kwartału 2019 roku minęło już kilka miesięcy. I tak jak można było się domyślać – rzeczywiście powitaliśmy na pokładzie samochodów koncernu Renault-Nissan nową jednostkę 1.0TCe. Jednostka ta znajdzie swoje miejsce również pod maską Dustera i to już od jesieni 2019 roku.
1.0TCe 100 w samochodach Grupy Renault-Nissan
Silnik 1.0TCe 100 w Dacia Duster
Duster w gazie
Duster z 1.0TCe w gazie
1.0TCE 100 W SAMOCHODACH GRUPY RENAULT-NISSAN
Rzecz jasna skąpe informacje zawarte w słowach Dyrektora Programu Global Access nie skupiały się jedynie wokół silnika 1.0TCe 100, ale również innych nowości, których mogą się spodziewać fani marki Renault, i, co najważniejsze z naszego punktu widzenia, miłośnicy marki Dacia, w tym Dacia Duster.
Być może zainteresuje Cię: Spekulacje wokół przyszłości samochodów marki Dacia
Niektóre z jego zapowiedzi już zasilają samochody produkowane przez koncern Renault-Nissan. Silnik 1.0TCe 100 zagościł najpierw pod maską Nissana Micra, a nie tak dawno również znalazł się w ofercie modelu Renault Clio.
SILNIK 1.0TCE 100 W DACIA DUSTER
Wiemy, że w Dusterach silnik 1.0TCe zastąpi jednostkę wolnossącą 1.6SCe, aczkolwiek nie będzie on następcą wspomnianego 1.6, lecz silnika 0.9TCe. Zgodnie z zapowiedziami silnik 1.0TCe ma być mniej łasy na paliwo niż jego poprzednik. Z kolei osiągi mają być zbliżone do jednostek 0.9TCe.
Przeczytaj również: Cechy silnika 0.9TCe i jego osiągi
DUSTER W GAZIE
W tej chwili Dacia nie ma w swojej ofercie asa, który najbardziej kusił potencjalnych nabywców Dustera dostępnością i niezawodnością – wolnossącej jednostki, dobrze znoszącej LPG. W związku z tym zapewne troszkę ubyło też chętnych na zakup Dusterów w innych konfiguracjach.
Warto jednak pamiętać o tym, że uturbowienie samochodów jest naturalną koleją rzeczy w obliczy zaostrzeń związanych z emisją spalin w Unii Europejskiej.
Dodatkowo zmienia się również podejście potencjalnych nabywców do kwestii posiadania samochodu na własność przez długi czas. Co raz częściej decydujemy się na rozwiązania oparte na wynajmie/leasingu długoterminowym, a auta wymieniamy co trzy lata.
Nie przywiązujemy się do samochodów tak jak jeszcze kilka lat temu. I nie dążymy do posiadania za wszelką cenę. Wolimy wybierać luźniejsze rozwiązania, szczególnie, gdy dealerzy często pozbawiają nas praktycznie wszystkich zmartwień. Zdarza się, że martwimy się jedynie o tankowanie i miesięczną ratę. Poza tym wszystkim martwi się tylko dealer.
Wolimy jednak się poruszać też tak, by nasz portfel nie bardzo to odczuwał. W Dusterach znaczne obniżenie kosztów podróży zapewniała nam opcja silników w gazie. A w zasadzie to silnika 1.6SCe w gazie. Dzięki właśnie tej jednostce Duster był taki popularny. Nie ma w tym nic dziwnego – tani SUV z niskimi kosztami podróży i do tego proekologiczny. Wymarzone auto.
DUSTER Z 1.0TCE W GAZIE
Czy zatem wraz z wprowadzeniem do modelu dacia Duster silników 1.0TCe pojawi się zapowiadana opcja z instalacją LPG?
Wygląda na to, że owszem. Aczkolwiek nie nastąpi to w tym samym czasie. Nowego silnika pod maską Dustera możemy się spodziewać już na jesieni 2019 roku. Natomiast Duster w gazie będzie dostępny, jak wszystko wskazuje, dopiero od przyszłego roku. Zatem silnik 1.0TCe w gazie – tak, ale dopiero od przyszłego roku. Możemy się spodziewać tej opcji bliżej lutego 2019 roku.
Czy odstraszy to potencjalnych nabywców? Raczej w niewielkim stopniu. Duster nadal ma charakter budżetowy i absolutnie nic nie skazuje na to, że Dacia zrezygnuje ze swojej historii, opartej przecież na budżetowości i przystępności cenowej produkowanych samochodów.
Nowe, uturbowione silniki w Dusterach wcale nie oznaczają, że samochody marki Dacia trapią poważniejsze problemy niż konkurencję. Większe obawy budzi to, jak sobie poradzi silnik 1.0TCe z gabarytami Dustera. Aczkolwiek, jeśli Renault Captur, który gabarytowo niewiele się różni od Dustera, doskonale radzi sobie z mechanicznym sercem o pojemności 898cm3, to wydaje się, że 1.0 w Dusterze wcale nie jest takim szalonym pomysłem.