(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

Cennik nowego rosyjskiego Dustera

Cennik nowego rosyjskiego Dustera

Posmakuj carskiego przepychu z rosyjskim Dusterem

19/02/2021

Wyszło tak jak się spodziewałem, oddział Renault Rosja postanowił nie zwlekać zbyt długo i dosłownie po tygodniu od prezentacji wszystkich nowinek technicznych w nowej edycji auta wystartował z cennikiem nowego rosyjskiego Dustera.

Nie będę ukrywał, że podchodziłem do sprawy dosyć sceptycznie. Nauczony doświadczeniem, że za drobne zmiany i kilka nakładek w Dacia (inni producenci wcale nie są lepsi) trzeba będzie dopłacić tysiąc albo półtora, spodziewałem się wyższych cen.

Gdzieś jeszcze bywa tanio

The Chosen One – Edition One

GDZIEŚ JESZCZE BYWA TANIO

Zapewne też dzięki temu nastawieniu moje zaskoczenie było jeszcze bardziej przyjemne. Ceny rosyjskiego Dustera naprawdę nie zwalą z nóg. Wersja Access z silnikiem 1.6SCe (za który w Polsce niektórzy miłośnicy daliby się „pokroić”) wystartuje z pole position w pierwszym kwartale 2021 roku od ceny 945 000 rubli, czyli ok. 46 500 w złotówkowym ekwiwalencie.

Być może zainteresuje Cię również: Porównanie cen Dacia/Renault Duster

Bogatszy Access

Jak chwali się producent cena wersji Access wzrosła o zaledwie 33 000 rubli (1650 złotych). Ale w zamian za to użytkownik nowej wersji Access w samochodzie znajdzie nieco lepsze wyposażenie, bo:

  • elektryczny centralny zamek drzwi i bagażnika;
  • elektryczne wspomaganie kierownicy;
  • poduchy dla kierowcy i pasażera;
  • elektryczna regulacja lusterek wraz z ich podgrzewaniem;
  • kluczyk-scyzoryk z przyciskiem otwierania bagażnika;
  • światła LED do jazdy dziennej;
  • przednie szyby elektryczne;
  • wejście 12V dla pasażerów tylnej kanapy i dla obsługi bagażnika;
  • podświetlenie przedniego schowka.

Wprawdzie to  wszystko nadal na 5-stopniowej skrzyni.

I tu, powiem Wam, coś we mnie pękło. Okazuje się, że wersja Prestige, sprzedawana w Polsce, już nawet nie dorasta w niektórych przypadkach rosyjskiej „biduli”. Jednak tłumaczę to sobie tym, że taka jest cena sukcesu i bycia samochodem narodowym przez kilka dobrych lat.

Zakładam, że pomimo swojego „rozgniewania” z powodu „postępów” Łady na rosyjskim rynku (totalne fiasko serii X-Ray) oraz pomimo przekazania tejże Łady „pod opiekę Dacia” (w tzw. odwecie), Renault Rosja doskonale rozumie poziom zainteresowania Dusterem w Rosji. Stąd, nic dziwnego, że rosyjski Duster będzie na razie (bo lifting zachodnioeuropejskiej dwójki pokaże) nie tylko bogatszym bratem, ale też bardziej przystępnym cenowo.

Czteronapędowce tanie jak barszcz

Nie ukraiński barszcz, wprawdzie, ale też dosyć tanio. Za najuboższą wersję nowego rosyjskiego Dustera w opcji z napędem na cztery koła zapłacisz zaledwie 1 150 000 rubli, czyli ok. 56 500 złotych. Za to w tej opcji już dostaniesz nieco odnowionego, bo podkręconego „wolnossaka”, ze 117 końmi pod maską. Silnik nadal 1.6 SCe, 156 Nm. Jednak to już nie jest Access lecz Life. Przy napędzie 4×4, rzecz jasna, już wchodzi 6-biegowa skrzynia. Naturalnie, bo tak właśnie jest, już w wersji Life można sobie zamówić wersję z benzynką 2.0, 143KM i 192Nm (fajnie, co nie?) za 1 210 000 rubli oraz dieselkiem 1.5 dCi, 109KM i 240Nm (standardowo) za 1 230 000 rubli, czyli odpowiednio za 59 500 i 60 500 złotych.

W wersji Life, poza wspomnianą podstawą, znajdziesz również:

  • radio z USB i Bluetooth;
  • klimatyzację;
  • regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach;
  • ESP (dla napędu 4×4);
  • system kontroli trakcji (dla tych z napędem na 4);
  • HAC i HDC (czyli wspomaganie ruszania pod górkę i kontrola przy stromych zjazdach).

Kieruj się na… północ?

Na pewno kojarzysz sobie, w końcu pisaliśmy o tym na fanpage’u grupy Go! Duster o tym, że pomiędzy zapowiedziami o nowym rosyjskim Dusterze gdzieś się zawieruszyła wzmianka o automacie i nowym silniku (u nas już starszym), bo 1.3 TCe. Otóż automat będzie, i wbrew pozorom nie tylko w najdroższym wyposażeniu. Automatyczna skrzynia biegów (CVT X-Tronic) będzie dostępna wraz z silnikiem 1.3 TCe 150KM jako opcja od wersji wyposażenia Drive, w cenie od 1 340 000 rubli, ok. 65 800 złotych. Jeśli nie zdecydujesz się na dopłatę za automat, to dostaniesz 6 biegów w manualu. Co poza tym zobaczymy w nieco bogatszej od Life wersji Drive.

Dochodzą:

  • opony 16” z felgami aluminiowymi;
  • tylne światła LED;
  • 4 podnośniki elektryczne szyb (tył i przód);
  • boczne poduchy;
  • regulowany fotel kierowcy (góra-dół oraz odcinek lędźwiowy);
  • Renault Start (zdalne uruchamianie silnika) – tej opcji Rosjanie raczej nie lubią, bo nikt nie lubi jak ktoś z rana im kopci prze 10 minut pod oknem, by wsiąść do cieplutkiego auta;
  • podgrzewana przednia szyba;
  • podgrzewane dysze spryskiwaczy;
  • tempomat i ogranicznik prędkości.

THE CHOSEN ONE – EDITION ONE

Renault Rosja postanowiła się nie rozdrabniać i nadrobić kilka miesięcy straty w premierze poprzez dodanie edycji limitowanej Edition One. Jeśli jesteś wśród fanów rudzielców, to może poczuć się dumny/a, bo Orange Atacama wpadła do koszyka jako główny kolor tej edycji. Owszem, można zamówić też w innych, ale cóż to za frajda jeździć „pospolitym” kolorem w edycji limitowanej.

Ceny Edition One wystartują od 1 270 000 rubli, czyli na nasze złotówkowe realia ok. 62 500. W wersji chodziło o podkreślenie właściwości terenowych auta. Zatem gama silników to: 1.6SCe 117KM, 1.5dCi 109KM oraz 1.3TCe 150KM.

Edition One oczywiście wyróżniają kolorowe elementy wnętrza. Szkoda, że w Orange Atacama w Polsce nie było takich pomarańczowych dodatków. Takie właśnie są w limitowanej edycji nowego rosyjskiego Dustera.

A do tego:

  • koła 16 cali wraz z czarnymi felgami aluminiowym;
  • znany nam pakiet Adventure (boczne nakładki i nakładki na błotniki);
  • chromowany pasek na grillu (do terenu jak znalazł… hmm);
  • posrebrzane zderzaki (to już znamy);
  • automatyczna klimatyzacja;
  • zdalny rozruch silnika Renault Start (tylko benzyna);
  • czujnik deszczu i światła (no proszę, może to te z naszych prestiżów?);
  • podgrzewana kierownica, przednia szyba;
  • przyciemniane tylne szyby;
  • opcjonalnie – system Easy Link z ekranem 8 cali.

Dla wygodnych, ceniących „przepych”, czyli wersja carska

Prowadzisz aktywny tryb życia, cenisz sobie nietuzinkowy wystrój oraz wygodę? Innymi słowy, jeśli jesteś urodzonym carem, ale nikt poza Tobą nie chce przyznać Ci racji i olewa Cię, to masz wyjście. Można oczywiście zbratać się z potomkami carskiej rodziny (choć wątpliwe, by chcieli Cię tam zobaczyć, o ile na drugie imię lub nazwisko nie masz Putin lub Raz i dwa i trzy Putin) albo, co jest chyba bardziej przystępne – kupić sobie nowego rosyjskiego Dustera w topowej wersji, zwanej Style.

Od teraz będą Ci mówić: „Dla mnie masz Stajla!” Szacunek, zazdrosne spojrzenia na dzielni oraz względy, kto wie, nawet ziomków z carskiej rodziny – w zasadzie masz w kieszeni. Opłaca się? Pewnie, że tak! Ruszaj do salonu zatem, bo konkurencja z podwórka nie śpi!

No to skoro już masz tego stajla, to co tam dochodzi? Poza tym, co ma wersja Edition One, chyba niewiele. Oczywiście chromy, złoto i bursztynowa komnata… ale też system kamer 360 oraz czujniki cofania, system Easy Link w zestawie. Do tego oczywiście automatyczna skrzynia biegów oraz serducho o mocy 150KM w 1.3TCe. To w zasadzie tyle, ale cena zaczyna się od 1 460 000, czyli 71 700 złociszy. Stajl kosztuje… Ale uczucia bycia księciem z bajki nie da się tak po prostu kupić czy da się?

Innych wzmianek o rosyjskim Dusterze możesz szukać na „buniu” pod haszem #rosyjskiDuster.

O innych wersjach limitowanych poczytasz też tutaj: Serie limitowane Dacia Duster 2/Renault DusterLimitowany Duster znad WisłyCyklamenowy tygrys spod Łodzi i innych takich.

Śledź nas na fanpage’u lub na grupie Go! Duster. Staramy się trzymać rękę na pulsie Dacia.

Zajrzyj również do innych nowości Dacia Dusterciekawostek oraz tematów związanych z tuningiem tego samochodu

A wolnej chwili zapraszamy na drobne zakupy do Go! Shop.

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Aleksander Wyszyński

Źródło:  www.goduster.pl

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

wydarzenia Go! Duster

Na zakupy z Go! Duster

Dla oczu, dla ciała, dla przyjemności…

Nie tylko dla Klubowiczów, ale na pewno dla Dusterowiczów. W wolnej chwili, w przerwie między zdobywaniem nowych terenów i pokonywaniem kolejnych kilometrów albo wtedy, gdy po prostu zechcesz.

Zajrzyj do naszego sklepu z gadżetami i pomysłami Go! Shop.

Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Na zakupy z Go! Duster

Dla oczu, dla ciała, dla przyjemności…

Nie tylko dla Klubowiczów, ale na pewno dla Dusterowiczów. W wolnej chwili, w przerwie między zdobywaniem nowych terenów i pokonywaniem kolejnych kilometrów albo wtedy, gdy po prostu zechcesz.

Zajrzyj do naszego sklepu z gadżetami i pomysłami Go! Shop.

Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Go! Duster medialnie, ale społecznie

Go! Duster © 2019-2021

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: