(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

Cyklamenowy tygrys spod Łodzi

Cyklamenowy tygrys spod Łodzi

Duster w tygrysiej skórze

27/12/2020

Cyklamenowy tygrys krąży ulicami podłódzkich miejscowości, niejednokrotnie zaglądając również do Łodzi, gdzie niewątpliwie wprowadza w zakłopotanie swoimi nietuzinkowymi barwami zwykłych przechodniów i gapiów. Często przemyka w towarzystwie innej wersji limitowanej… Ale, ale, o tej, innej wersji jeszcze porozmawiamy. To jak? Mieliście może okazję spotkać tego „kotka”?

No limits here

Cyklamenowy Duster w tygrysiej skórze

Tyle bieli w tym Dusterze

Zawsze liczy się wnętrze

NO LIMITS HERE

Już niejednokrotnie poruszaliśmy na naszych łamach temat wersji i serii limitowanych Dustera. Każda z nich jest wyjątkowa, niepowtarzalna i na swój sposób oryginalna.

Przez niektórych pogardliwie nazywane „bulwarówkami”. Przez innych podziwiane za odwagę. Nie da się jednak im odebrać tego, że potrafią namieszać i zaskoczyć. Takie właśnie są te specjalne i zupełnie limitowane wersje Dusterów, które, szczęśliwie, mamy okazję oglądać w Polsce. A czasami nawet tylko w Polsce.

Pamiętasz choćby biało-czerwoną wersję z Pomorza? Otóż to. Nadal jest, ma się dobrze. I nadal tak samo się wyróżnia na tle innych „białogłowych” Dusterów. Stanowi też nie byle jaką gratkę oraz inspirację dla innych Dusterowiczów i Dusterowiczek.

Tym razem przedstawimy Ci inną sylwetkę, inną postać, inny charakter. A charakterem to auto na pewno jest obdarzone. Z pewnością za sprawą umiejętnie dopracowanych i dopasowanych szczegółów, zdobiących nie tylko wnętrze Dustera, ale też jego konstrukcję zewnętrzną. Nie przejmuj się, też musieliśmy zajrzeć do słownika kolorów i po kryjomu sprawdzić jaki to jest ten cyklamenowy kolor, nie dając wiary oczom, że jest to po prostu róż. Ciemniejszy, nieco bardziej intensywny, acz nadal róż.

To jak? Co powiesz na przejażdżkę do łódzkiego?

Zapinaj pasy i jedziemy.

CYKLAMENOWY DUSTER W TYGRYSIEJ SKÓRZE

Prawie witeź, aczkolwiek więcej w tym Dusterze jest jednak pierwiastka kobiecego. I powodem takiego stwierdzenia nie jest tylko to, że właścicielem DD jest pani. A tak właśnie jest. Ten cyklamenowy Duster to dzieło jednej z naszej Grupowiczek. I z tego, że jest wśród nas, niewątpliwe jesteśmy mega dumni.

Dzieło nieskończone. Bo tak to już jest z tymi wersjami limitowanymi, że od czasu do czasu pojawiają się w nich kolejne dodatki, uzupełniające całość i dodające kolejną wisienkę na torcie.

Tygrysie ubarwienie wręcz idealnie dopełniają, wydobywające się spod maski kocie pomruki. Nie dajemy się bowiem zwieść wyglądowi zewnętrznemu. Ma się tę kobiecą intuicję. Ciekawe tylko skąd?

Jak się okazuje pod maską cyklamenowego Dustera schowano nie najłagodniejszą jednostkę, bo 1.3TCe 130KM (bez napędu 4×4). A zatem „zwykłym kanapowcem” to auto na pewno nie jest. W gamie silników, które goszczą pod maskami Dusterów, 1.3TCe jest najmocniejszą jednostką. Czyli jednak tygrys. Prawdziwy tygrys, na wolności, poskromiony przez człowieka i z pewnością żyjący z nią w pełnej symbiozie. Na dodatek w środku Europy i na szczęście nie na wymarciu.

TYLE BIELI W TYM DUSTERZE

Zaletą wszystkich zmian wprowadzanych w Dusterach, które mamy przyjemność opisywać w GoDuster.pl i dzięki którym samochodu można śmiało nazwać wersją limitowaną, jest ich szybki demontaż.

Wróćmy jednak do cyklamenowego tygrysa. Modyfikacji i zmian, tych większych i tych mniejszych jest dosyć sporo. Mamy nadzieję, że wszystkie one i każda z nich z osobna staną się inspiracją lub zachętą do wprowadzania identycznych lub zbliżonych zmian w Waszych Dusterach. W końcu taki jest cel przewodni skupiania się na tematyce wersji limitowanych i edycji specjalnych Dusterów na GoDuster.pl.

Pomysł na klasyczną biel i czerń

Zacznijmy od modyfikacji zewnętrznych, bo to głównie one rzucają się w oczy przechodniów i robią to pierwsze wrażenie. A wrażenie przede wszystkim, z uwagi na dbałość o detale, jak zapewne się domyślacie, robi oklejenie nadwozia, wykonane dwubarwnie z folii ORACAL 970RA. To dzięki niemu Duster zyskał te „kocie ruchy”.

Jak z pewnością zauważycie, tego Dustera nie zakupiono w najwyższej wersji wyposażenia, czyli tzw. Prestige. Oczywiście, z uwagi na planowane modyfikacje, które z założenia miały wyróżniać samochód spośród innych. I jak na nasze oko, ten Prestige absolutnie nie jest tu potrzebny. Wszystko wykonano ze smakiem i umiarem, w myśl zasady złote a skromne.

Szach i mat

Na niektórych elementach zewnętrznych pojawił się lakier: czarny matowy – na końcówce rury wydechowej, biały – na osłonach lusterek zewnętrznych i świateł przeciwmgłowych, czarny typu bond – na tylnym znaczku Dacia.

Inne z kolei zdobi laminat, czy to polakierowany w kolorze nadwozia – tak jak elementy grilla, felg, napisy na relingach i na listwie/blendzie klapy bagażnika, czy to łączony z dwóch rodzajów – tak jak emblemat/logotyp firmowy, tym razem nie producenta auta. Wszystkie elementy z laminatu przycięto laserowo i dokładnie wymierzono, by idealnie pasowały do miejsc montażu/klejenia.

Światła mają znaczenie

Tajemnicą poliszynela jest to, że światła przeciwmgłowe oraz cofania w Dusterze nie świecą zbyt mocnym przykładem. Stąd zapewne pomysł na ich wzmocnienie żarówkami LED. Od pomysłu do wykonania – mały krok. Zatem pod kloszami światła cofania oraz przeciwmgłowych znajdziemy właśnie „podkręcone” żarówki, co na pewno poprawia jakość jazdy w czasie, gdy światło słoneczne jeszcze nie zaczyna delikatnie muskać promieniami to tygrysie ubarwienie, czyli np. w nocy. W połączeniu z odblokowaną funkcją świateł parkingowych oraz doświetlenia zakrętów, żarówki po prostu robią robotę.

I coś jeszcze…

Sprytne oko, szczególnie takie które szuka ciekawych i nietuzinkowych rozwiązań w Dusterze, rozpozna również siatki demontowalne przeciwsłoneczne na tylne szyby, te boczne i tę dużą środkową. Choć nie jest to oczywiście element zewnętrzny, jednak da się go bezproblemowo dostrzec przy szybkim zewnętrznym rekonesansie cyklamenowego tygrysa. A do tego przyklejana osłona zderzaka (przydatna podczas wyciągania i wkładania np. zakupów z bagażnika samochodu) z elastycznego tworzywa sztucznego.

ZAWSZE LICZY SIĘ WNĘTRZE

Nie bądźmy hipokrytami. Kupujemy zwykle oczyma, zatem wygląd zewnętrzny ma ogromne znaczenie. Choć bez bogatego wnętrza, nawet samochód będzie smutny, ponury i po prostu nijaki. A z kim tu pogadać w takiej atmosferze braku wspólnego tematu?

Co w bagażniku piszczy

Otwórzmy zatem drzwi auta… albo nie, najpierw zajrzyjmy do środka bagażnika. W końcu tam też zaszły zmiany. Doszły dodatkowo zamontowane uchwyty na parasole, umiejscowione na wewnętrznej osłonie klapy bagażnika. Do tego w bagażniku znajdziemy siatkę-organizer oraz uchylny uchwyt na cięższe torby.

Teraz wnętrze właśnie

Dotarliśmy w końcu do „wisienki” na torcie – wnętrza cyklamenowego Dustera. To jest właściwy moment, by się dowiedzieć dlaczego tygrys jest cyklamenowy, a nawet dlaczego król jest nagi. Choć dlaczego król jest nagi, to już zapewne wiecie z innej bajki. Skupimy się dlatego tylko na wyjaśnieniu zagadki cyklamenowego tygrysa.

Klamka drzwi kierowcy idzie do góry. Słyszymy dźwięk otwierającego się zamka, w uszach rozbrzmiewa anielski śpiew a przez uchylające się drzwi rozbłyskuje niebiańskie światło w brawach cyklamenowych… Może już wystarczy tego napięcia i przedłużającej się chwili niepewności. Wsiadamy do auta, które potrafi zaskoczyć nie tylko okładką, ale również zawartością.

Tajemnica wyjaśniona. Jak na wnętrze samochodu zarządzanego przez panią przystało, róż (cyklamenowy kolor) przełamuje te pustynno-nudne szarości wnętrza Dustera.

Muśnięte lakierem

Nie tylko „sreberko cukierka” muśnięto lakierem. We wnętrzu cyklamenowego tygrysa znajdziemy kilka elementów, które zdobi lakier o jedynym słusznym kolorze: nawiewy, ramka radia, panele sterowania szyb oraz konsola tempomatu. Przy okazji warto wspomnieć, że początkowo przycisk tempomatu pełnił funkcję ogranicznika. Wymiana przycisku pozwoliła ogarnąć temat i zyskać tempomat.

A jeśli chcesz się dowiedzieć jak można w prosty sposób zrobić tempomat z ogranicznika, to zajrzyj do tej szybkiej instrukcji, krok po kroku wyjaśniającej jak tego dokonać – Ogranicznik czy tempomat? Oto jest pytanie.

Karbonowe dodatki

Zanim przejdziemy do zdobień, warto wspomnieć o zabezpieczeniu progów (przód i tył) folią karbonową. Trzeba przyznać – ciekawe, proste i lekkie rozwiązanie w porównaniu do rozpowszechnionych i nieco ociężałych nakładek dekoracyjnych, czy to metalowych czy to plastikowych – podświetlanych lub nie.

Obszyte skórą, ozdobione laminatem i wzmocnione stalą szlachetną

Jak się zapewne domyślasz, skórą naturalną i w dodatku perforowaną obszyto kierownicę. Bardzo przydatna sprawa. Nic tak nie uprzyjemnia jazdy jak skóra na kierownicy, szczególnie jeśli należysz do grona kinestetyków.

Z kolei elementy dekoracyjne z laminatu lakierowanego na biało znajdziemy na: nawiewach, ramce radio, ramkach nawiewów przy słupkach, ramce sterowania lusterkami zewnętrznymi, listwach na uchwytach drzwi, ramkach wokół paneli sterowania szyb, ramkach pokręteł sterowania nawiewem, ramce mieszka dźwigni zmiany biegów, listwie pod półką pasażera.

Natomiast stal uszlachetnia podstopnicę, pedały oraz podłogę, gdzie pełni funkcję wzmocnienia pod piętami.

Cicho i klimatycznie

Plastikowe i bardzo głośne wnętrze przedniego schowka pasażera wyklejono idealnie przyciętym na wymiar filcem samoprzylepnym. A niepowtarzalnego klimatu dodaje podświetlenie abientowe okolic pedałów, podłączone do lampki sufitowej i uruchamiane otwarciem drzwi. Lekko podświetlane są również klamki drzwi oraz miejsce pod pokrętłami nawiewów (ta mała platforma, też wykończona laminatem, z otworem pod kubek). Przyjemnie i ciepło. Prawie jak w domu, nieprawdaż?

Wszystko? Ależ skąd!

Wszystkich zmian, rzecz jasna jest o wiele więcej. Często pełnią one funkcję nie tylko dekoracyjną, ale też użytkową. Pozwalają uprzyjemnić pobyt w aucie oraz zrobić Duster bardziej przyjaznym dla użytkownika.

Wśród wcześniej niewymienionych dodatków we wnętrzu cyklamenowego tygrysa znajdziemy chociażby:

  • skórzane nakładki podłokietników drzwiowych,
  • nakładki na boki tunelu wykonane z laminatu,
  • wykończone filcem samoprzylepnym schowki drzwi,
  • wydrukowany na drukarce 3D, laserowo docięty oraz polakierowany logotyp Dacia na kierownicy (robi piorunujące wrażenie)

i wiele innych zarówno przydatnych jak i dekoracyjnych elementów.

Natomiast na zewnątrz na pewno ujrzymy również nakładki w kolorze białym, schowane pod kloszami świateł przednich, ramki tablic rejestracyjnych, znakowane odnośnikiem do strony internetowej właścicielki (Kotijan), jak również laminowane nakładki na progi.

Cyklamenowy tygrys da się lubić

To wszystko pod Łodzią i w Dusterze, cyklamenowym Dusterze. Cieszymy się, że mamy możliwość przedstawić Wam przynajmniej ułamek wrażeń, które pozostawia po sobie widok takiej nietuzinkowej wersji limitowanej Dacia Duster. Mamy cichą nadzieję, że może taki tuning podsunie kilka pomysłów samemu producentowi. Przynajmniej trzymamy kciuki za to, by cokolwiek z wprowadzonych przez samego użytkownika zmian można było znaleźć w nowych wydaniach Dustera.

Cyklamenowego tygrysa niewątpliwie da się polubić, a przede wszystkim zrobić nim niezapomniane wrażenie.

Pamiętaj, że artykuł nie ma na celu przekonywać Cię do tego, by iść tym samym tropem lub akceptować przedstawiony wygląd Dustera. Jednakowoż jest jakąś próbą pokazania, że wcale nie musisz akceptować „szarości”, „prostoty” i „budżetowości” narzuconej przez producenta, bo takiego podejścia wymagały rzucone karty i wewnętrzne konwenanse grupy Renault. Dacia jest marką, która już zaistniała w głowach wielu zadowolonych z niej użytkowników. Zapewne też ma swoje aspiracje, aczkolwiek jak na razie nie są one ani gwałtowne ani natarczywe ani na pewno zmierzające w kierunku niebywałego luksusu. Bez aspiracji jednakowoż nie będzie rozwoju.

Przeczytaj również: Renault Duster – seria limitowana Dakar

Zajrzyj również do innych nowości Dacia Dusterciekawostek oraz tematów związanych z tuningiem tego samochodu

A wolnej chwili zapraszamy na drobne zakupy do Go! Shop.

Potrzebujesz kalendarza tematycznego na 2021 rok? Być może zainteresuje Cię: Międzyklubowy kalendarz Renault i Dacia

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Go!Duster

Źródło:  www.goduster.pl

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Go! Duster © 2019-2021

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: