(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

Wyniki Groupe Renault w 2019 roku

Wyniki Groupe Renault w 2019 roku

Analiza wyników sprzedażowych renault w i półroczu 2019

22/07/2019

Kilka dni temu Groupe Renault zrobiła półroczny rachunek sumienia i podzieliła się wynikami sprzedaży samochodów na całym świecie. Przedstawiamy krótki przegląd wyników Groupe Renault (więcej informacji na temat wyników sprzedażowych Grupy Renault znajdziesz na stronach: Renault.ru).

Grupa Renault w ujęciu PC i LCV

Pozytywne wyniki Dacia i Lada

Największe spadki Groupe Renault

Grupa Renault na innych rynkach

Segment samochodów elektrycznych Renault

Prognoza dla Groupe Renault na 2019 rok

Oczywiście na wyniki sprzedaży warto spoglądać z perspektywy porównawczej. Problem jednak tkwi w tym, że każdy producent stara się chwalić swoje i bez dogłębnej analizy poszczególnych rynków ciężko zrozumieć, kto tak naprawdę jest liderem sprzedaży w określonych segmentach samochodów.

Zakładamy, że wyniki Groupe Renault również należy rozpatrywać z pewnym przymrużeniem oka. Ale skoro Renault udostępnia statystyki sprzedażowe i chwali się dobrym wynikiem – warto zajrzeć do tej analizy.

GRUPA RENAULT W UJĘCIU PC I LCV

W zasadzie analiza Groupe Renault skupia się na prezentacji samochodów z segmentów PC (passenger car – samochody osobowe) i LCV (light commercial vehicle – lekkie pojazdy użytkowe). Zatem o innych segmentach w poniższej analizie nie ma wzmianek. Ale na potrzeby naszego artykułu, a przede wszystkim z uwagi na grono odbiorców, takie zestawienie powinno wystarczyć.

Jak wynika z poniższych infografik w pierwszej połowie 2019 Groupe Renault sprzedał 1 938 579 samochodów. Ta wartość jest o 6,7% mniejsza od wskaźników zeszłorocznych. Warto jednak pamiętać o ogólnym rynkowym spadku na rynku o 7,1%.

W Europie poziom sprzedaży pozostał na tym samym poziomie, ale sam rynek skurczył się o 2,5%. Poza rynkiem europejskim Groupe Renault odnotowała spadek logicznie powiązany ze spadkiem na rynku światowym. Dotychczasowi liderzy sprzedaży się nie zmienili. Wciąż są to samochodu z segmentu B – Clio, Captur, Sander oraz nowy Duster.

O ile Clio pozostaje drugim najlepiej sprzedawanym w Europie samochodem, o tyle w segmencie crossoverów najlepiej wypada nie nowy Duster lecz Renault Captur. Do ogólnego wyniku pozytywnie przyczynił się wzrost poziomu sprzedaży w segmencie LCV o 7,5% (poziom wzrostu rynku europejskiego w tym segmencie to 3,7%).

zestawienie Groupe Renault - I połowa 2019 roku - PC i LCV

zestawienie Groupe Renault – I połowa 2019 roku – PC i LCV

POZYTYWNE WYNIKI DACIA I LADA

W skali całej grupy rumuńska Dacia i rosyjska Lada pokazały realnie pozytywne wyniki (pomijając, oczywiście, luksusowe Renault Alpine). Jeśli chodzi o Dacię w zasadzie można mówić o rekordzie sprzedaży w Europie z wynikiem 311 024 samochodów (+10,6%), co daje 3,3% (+0,4 p.p.) udziałów w rynku. Absolutnie nie jest niespodzianką to, że do wyniku rumuńskiej marki przyczyniły najlepiej sprzedające się, jak i dotychczas, modele Dacia, czyli nowy Duster i Sandero. Poza samochodami z segmentu PC wzrosła również sprzedaż aut LCV.

Przeczytaj również: Historia Dacia i samochodu Duster

Z kolei zasługi sprzedażowe Lada – wzrost o 2,5% z wynikiem 174 186 sztuk i udział w rynku na poziomie 21,0% (+1 p.p.), są związane z odświeżeniem linii samochodów. Najlepiej sprzedającymi się modelami są Lada GrantaLada Vesta. Rynek rosyjski jest drugim największym rynkiem sprzedażowym Groupe Renault, zaś sama grupa jest liderem, a jej udział wynosi 28,8% (+0,45 p.p.).

Poziom sprzedaży w Rosji wprawdzie skurczył się o 0,9%, ale w porównaniu do spadku całego rynku o 2,4%, wynik Lady wcale nie wygląda źle. Jednak w porównaniu do Dacia, która odnotowała wzrost zarówno w segmentach PC jak i LCV, wyniki rosyjskiej Lady są dodatnie tylko w zakresie sprzedaży samochodów osobowych. Aczkolwiek raczej w grę wchodzi specyfika rynkowa. Na rynku rosyjskim samochody LCV raczej nie cieszą się dużą popularnością.

NAJWIĘKSZE SPADKI GROUPE RENAULT

Pomimo tego, że infografiki zawierają sporo liczb ujemnych, grupa uznaje, że najbardziej dotkliwe spadki Groupe Renault odnotowała na rynkach Turcji (-44,8%) i Argentynie (-50,2%). Poza tym warto również pamiętać o całkowitym zaprzestaniu sprzedaży samochodów grupy w Iranie od sierpnia 2018 roku.

Poza tym pomimo wzrostu sprzedaży rodzimej marki, czyli Lada, marka Renault wypadła nie najlepiej na rynku rosyjskim. Z uwagi na oczekiwanie na wejście na rynek modelu Arkana sprzedaż marki Renault spadła o 9,1% do 64 431 sztuk.

W Chinach wyniki sprzedażowe Groupe Renault spadły o 23,7%. Głównym powodem takiego stanu rzeczy, jak uważa Renault, było oczekiwanie na wprowadzenie na rynek chiński nowego miejskiego samochodu elektrycznego Renault City K-ZE w drugim półroczu.

GRUPA RENAULT NA INNYCH RYNKACH

Ameryka Południowa

W Brazylii poziom sprzedaży grupy wzrastał szybciej niż rynek (rynek odnotował wzrost o 10,5%). Sprzedaże wzrosły o 20,2% do 112 821 sztuk, zaś udział w rynku wyniósł 9,1% (+0,7 p.p). Wszystko to za sprawą dobrego wyniku sprzedaży samochodów Kwid – ponad 40 500 sztuk (+36,5%). Skutkiem takiego pozytywnego wyniku jest wejście Kwid do 5 najbardziej sprzedawanych aut (w pierwszym półroczu było to 9 miejsce).

Afryka

W krajach afrykańskich Groupe Renault umacnia się na rynku z udziałem w wysokości 19,3% i sprzedażą prawie 110 000 samochodów. Najlepiej grupa wypada w takich krajach jak Maroko, RPA i Egipt. Warto zwrócić szczególną uwagę na Maroko. Udział Groupe Renault w rynku marokańskim jest niebywały, a nawet rekordowy – 43,3%. Liderem sprzedaż pozostaje Dacia z uwagi na modele Dokker i Logan. Ale również dobrze sprzedaje się Clio – najlepiej sprzedawany samochód w tym kraju.
W RPA z kolei sprzedaże Renault wzrosły o 3,6% do prawie 11 900 sztuk, co daje 4,9% udziałów w rynku.

Indie

W tym kraju udział rynkowy Groupe Renault pozostał bez zmian, czyli na poziomie 2,1%. A to głównie za sprawą oczekiwania na wprowadzenie na rynek modelu Triber – uniwersalnego 7-osobowego kompaktu. Triber wchodzi do segmentu samochodów, którego udział w całym rynku samochodowym Indii, według scenariuszy, w 2022 roku powinien wynosić ok. 50%. Poza tym na rynku indyjskim Groupe Renault jest obecna w postaci modeli Kwid i Duster.

zestawienie Groupe Renault - świat i regiony, 2019 rok

zestawienie Groupe Renault – świat i regiony, 2019 rok

SEGMENT SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH RENAULT

W tym segmencie Groupe Renault może się pochwalić wzrostem sprzedaży marki Renault na całym świecie o 42,9% (ponad 30 600 sztuk). Jak podaje źródło – w Europie sprzedaż ZOE wzrosła o 44,4% (25 041 sztuk), zaś Kangoo Z.E. – o 30,7% (4 653 szt.).

W drugiej połowie roku grupa wprowadzi na rynek chiński Renault City K-ZE i umocni swoją pozycję na tym rynku, inwestując w spółkę JMEV-5 – jednego z największych producentów samochodów elektrycznych w tym kraju.

PROGNOZA DLA GROUPE RENAULT NA 2019 ROK

Prognoza rynkowa dla Renault wygląda na umiarkowaną. Dużych, pozytywnych zaskoczeń raczej nie będzie. W 2019 roku oczekuje się kurczenia rynku samochodowego w porównaniu do poziomów z 2018 roku.

Zgodnie z zapowiedziami rynek europejski pozostanie niezmienny dla grupy (o ile nie dojdzie do tzw. „twardego” Brexitu). Rynek rosyjski wprawdzie się skurczy o 2-3%, ale za to rynek brazylijski wzrośnie o 8%.

Być może zainteresuje Cię również: Spekulacje wokół przyszłej Dacia

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Go!Duster

Źródło:  www.renault.ru

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Go! Duster © 2019-2020

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

WebFontConfig = { google: { families: [ 'Roboto:300,500,900:cyrillic-ext,latin-ext' ] } }; (function() { var wf = document.createElement('script'); wf.src = 'https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js'; wf.type = 'text/javascript'; wf.async = 'true'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(wf, s); })();
0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: