(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

Nowe zegary w Dusterze

Nowe zegary w Dusterze

Nowe kombinacje zegarów w Dusterze

10/11/2019

Jeśli znudził Cię widok starej tablicy rozdzielczej Dustera, to nowe zegary są na wyciągnięcie ręki. Niestety, odnowiona tablica rozdzielcza potrafi uszczuplić budżet, ale niewątpliwie ma sporo zalet. Jakich? Zobacz sam.

Czy w Dusterze można zmienić zegary

Nowe zegary – ograniczenia

Czy źródło pochodzenia nowych zegarów jest pewne

Nowe zegary – instalacja

Zegary GF 890 a GF 890 PH2

Nowe zegary – drobny ujemny szczegół

CZY W DUSTERZE MOŻNA ZMIENIĆ ZEGARY

Jeśli jesteś właścicielem Dustera lub jego codziennym użytkownikiem, to na pewno niejednokrotnie zadawałeś sobie pytanie dotyczące możliwości zmiany wyglądu tablicy rozdzielczej (często nazywanej zegarami lub wskaźnikami) w swoim samochodzie.

Jako samochód budżetowy Duster nie może się pochwalić nowoczesnymi i przyprawiającymi o zawrót głowy zegarami na desce rozdzielczej. Nie ma w tym nic dziwnego. Taki luksus na pewno podniósłby koszty produkcyjne samochodu, a zapewne nie takie założenie przyświecało Grupie Renault przy wprowadzaniu na rynek odnowionej linii produktów pod marką Dacia/Renault Duster.

Od dłuższego czasu na rynku rosyjskim, znanym z zamiłowań do upiększania wnętrza samochodów, funkcjonuje pewne rozwiązanie, które na pewno przypadnie do gustu wszystkim właścicielom Dustera.

Zajrzyj też tutaj: Zmiana wyglądu Media Nav

NOWE ZEGARY – OGRANICZENIA

Niestety, na pierwszy rzut oka wygląda na to, że z opcji urozmaicenia sobie widoku tuż za kierownicą mogą skorzystać jedynie właściciele Dacia/Renault pierwszej generacji, zarówno pierwszej jak i drugiej fazy produkcyjnej. Co to oznacza w praktyce? Otóż na razie producent nowoczesnych zegarów podaje specyfikacje tylko dla samochód Duster pierwszej generacji.

Z innej strony, na rynku rosyjskim nie ma dostępu do nowego Dustera, co może sugerować, że właściciele Dustera drugiej generacji prawdopodobnie też mogą skorzystać z opcji podmiany swoich „starych” zegarów na nietuzinkowe nowe. Na plus może przemawiać ten fakt, że producent zaprojektował linię zegarów dla nowej serii Cross samochodów Lada.

Aczkolwiek te informacje jeszcze nie są sprawdzone. Poinformuję Cię o nowościach w tym zakresie na stronach naszego serwisu. Zatem pozostańmy w kontakcie lub dołącz do naszej grupy w sieciach społecznościowych.

CZY ŹRÓDŁO POCHODZENIA NOWYCH ZEGARÓW JEST PEWNE

Producent nowych zegarów, m.in. do Dustera, dosyć prężnie działa na rynku już od 2003 roku. Na pewno zachętą do skorzystania z oferty Grupy Ferrum (bo pod taką firmą producent funkcjonuje na rynku rosyjskim) będzie fakt jej bardzo ścisłej współpracy ze spółką AUTOWAZ, czyli rodzimym rosyjskim producentem samochodów osobowych, u nas często znanych pod ich eksportową nazwą – Lada. Siedziba firmy mieści się również w mieście, gdzie znajdują się wspomniane rosyjskie zakłady, czyli w Togliatti.

Przy okazji samych zegarów warto wspomnieć o tym, że wygląd zegarów został opatentowany przez spółkę Ferrum. Zatem konstrukcja i nazewnictwo nowych zegarów są znakami zastrzeżonymi.

Od początku istnienia i bardzo intensywnego działania na rynku powstały dwie generacje zegarów dedykowanych Dusterom pierwszej generacji, są to kombinacje GF 890 i GF 890 PH2.

NOWE ZEGARY – INSTALACJA

Niewątpliwie pewnym utrudnieniem w przebrnięciu przez proces instalacji będzie język rosyjski. Instrukcje, strona internetowa oraz wszelkie wskazówki w zakresie instalacji oraz ustawień nowych zegarów będą wymagały od Ciebie pewnego nagimnastykowania się, bowiem producent udostępnia je tylko w języku rosyjskim. Aczkolwiek, jeśli miałbyś problemy w tym zakresie – zapraszam na naszą grupę na Facebook, tam znajdziesz odpowiednia pomoc i wsparcie w tym zakresie.

Trzeba jednak przyznać, że, jak na warunki rosyjskie, instrukcja instalacji nowego zegara jest dosyć prosta i przejrzysta. jak zapewnia producent z instalacją poradzi sobie każdy, nawet bardzo niewtajemniczony użytkownik Dustera. Instrukcja opisowa, dokładnie przedstawiona na obrazkach jest wyczerpująca i zamyka się maksymalnie w kilkunastu krokach.

Wynik – nowy zegar, który rzeczywiście cieszy oko.

Przeczytaj również: DDT4ALL Dacia – ukryte możliwości Dacia Duster

ZEGARY GF 890 A GF 890 PH2

Jak już wspominałem, od momentu opracowania nowych zegarów przez Grupę Ferrum dla Renault Duster, łącznie ukazało się dwie ich edycje. Sama nazwa wskazuje na to, że GF 890 to zegary dla pierwszej fazy produkcyjnej Dustera, zaś GF 890 PH2 – dla drugiej.

Co stoi za nazwami zegarów?

Na pewno zmiana oprogramowania na aktualne. W jakimś stopniu zmienił się również wygląd samych zegarów, które producent oferuje w trzech wersjach: czarne pierścienie, chrom oraz srebro. Wersje są takie same dla każdej opcji.

Ekrany w GF 890 i cena

W opcji GF 890 znajdziemy: podstawowe menu, parametry trasy, bieżące parametry, multiekran, organizer, sport-ekran, raporty, diagnostykę.

Lista informacji wyświetlanych na poszczególnych ekranach jest naprawdę imponująca. Mamy do czynienia z liczbą ponad 90 różnych informacji. Prawdziwy zawrót głowy.

Kolorystyka: brak wyboru kolorów.

Cena w zależności od opcji waha się w granicach ok. 1800-1900 złotych. W przypadku zamówienia z Polski najpewniej trzeba będzie doliczyć jeszcze opłaty celne.

Ekrany w GF 890 PH2 i cena

W opcji GF 890 PH2 w zasadzie mamy do czynienia z tymi samymi ekranami. Jedyna różnica, którą da się zauważyć na pierwszy rzut oka – to możliwość wyboru spośród dwóch dostępnych kolorów – szaro-granatowy oraz pomarańczowy.

Cena w zależności od opcji waha się w granicach ok. 1800-1900 złotych. Różnice cenowe między GF890 a GF 890 PH2 są znikome. Co również może świadczyć o niewielkiej różnicy pomiędzy jedna a drugą wersją zegarów.

NOWE ZEGARY – DROBNY UJEMNY SZCZEGÓŁ

Pomimo licznych plusów, które można zauważyć, nie zabrakło też drobne, aczkolwiek ważnego szczegółu. Na pierwszy rzut oka – zegary wykonano w sposób bardzo profesjonalny. Aczkolwiek jak na razie wydaje się, że jedyną dostępną wersja językową oprogramowania zegarów jest wersja rosyjska. Fakt ten wydaje się potwierdzać również siec dystrybucyjna Grupy Ferrum. W tej chwili jest to Rosja oraz Kazachstan i Białoruś. Sieć ta niewątpliwie się pokrywa z obszarem działań Renault Rosja.
Można jednak popracować też nad tą kwestią. Dołącz do naszej grupy na Facebook lub skontaktuj się z nami, by zapytać się o więcej szczegółów w tym zakresie.

Być może zainteresuje Cię również: Rozszerzona funkcjonalność Media Nav

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Aleksander Wyszyński

Źródło:  www.goduster.pl

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Go! Duster © 2019-2020

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

WebFontConfig = { google: { families: [ 'Roboto:300,500,900:cyrillic-ext,latin-ext' ] } }; (function() { var wf = document.createElement('script'); wf.src = 'https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js'; wf.type = 'text/javascript'; wf.async = 'true'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(wf, s); })();
0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: