(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-N4DCNNP');

Zakup Dacia Duster 2/Renault Duster

Zakup Dacia Duster 2/Renault Duster

Renault Duster - zakup w krajach Europy Wschodniej

1/05/2019

Czy warto i czy rzeczywiście taki straszny, nieprzewidywalny i zaskakujący jest ten wschód Europy z jego Dusterami z symboliką Renault? Jeśli głowisz się nad tymi sprawami, a szczególnie nad zakupem Renault Duster lub akcesoriów do Dustera – właśnie dla Ciebie jest ten skrót informacji na temat samochodów Dacia z Białorusi, Rosji, Ukrainy i Europy Zachodniej.

Downsizing w jednostkach silnikowych Dacia Duster

Silniki Dustera w Polsce

Koszty sprowadzenia Dustera do Polski ze Wschodniej Europy

Oferta Renault Duster Białoruś + oferta Renault Duster Rosja

Oferta Renault Duster Ukraina

Akcesoria do Renault Duster

Dacia Duster z Europy Zachodniej

DOWNSIZING W JEDNOSTKACH SILNIKOWYCH DACIA DUSTER

Downsizing w Dusterach i nie tylko zaczyna co raz częściej skłaniać od myślenia w kierunku zakupu Dacii, ale poza granicami Polski. I nie chodzi o zakup w kraju Europy Zachodniej. Choć o tym też kilka słów na pewno się znajdzie.

Na pewno zaobserwowałeś tendencję europejskich producentów samochodów do downsizingu, czyli obniżania pojemności silników w samochodach przy jednoczesnym zachowaniu osiągów, a nawet ich podkręcaniu poprzez uturbowienie jednostek napędowych w nich. Owszem, downsizing maił szczytny cel, aczkolwiek pozostało po nim jedynie szczytne wspomnienie. W trakcie użytkowania tych uturbowionych małych jednostek użytkownik przekonuje się, że spalanie wcale nie jest mniejsze, ale kłopotów z małym „wyżyłowanym” silnikiem może być jednak więcej. Jakie będą wyniki i trwałość tych drobnych jednostek – czas pokaże. Z kolei silniki o pojemności 2.0 o mocy 145KM i automatyczną skrzynia biegów, dostępne w ofercie na Białorusi i w Rosji, nieustannie kuszą. Zatem czy rzeczywiście jest tak eco? Podobno jest z uwagi na filtry zamontowane w tychże jednostkach. Ale jaki będzie ich wpływ na ich żywotność – to dopiero się okaże za kilka lat.

SILNIKI DUSTERA W POLSCE

W Polsce linia Dacia Duster jest przedstawiona kilkoma opcjami jednostek napędowych, z których najczystszą dla środowiska wydaje się być jednak ta wolnossąca 1.6SCe z fabryczną instalacją LPG (chwilowo albo i nie koniecznie nie jest ona dostępna w wyposażeniu aut oferowanych przez Dacia Polska). Ubolewać można jedynie z tego powodu, że w tej chwili opcja z instalacja LPG nie jest dostępna w wyposażeniu Prestige Dacii Duster. Z całą gamą jednostek napędowych Dacia Duster zapoznasz się na stronach producenta – linia silników Dacia Duster. Poza opcją 1.6 polski konsument jest skazany na silniki 1.3TCe i 1.2TCe. Każda z tych ostatnich występuję w wariantach o różnych mocach.

Jednak co raz częściej użytkownicy nieograniczeni wyobraźnią i dostępem do Internetu chętnie się decydują na zakup lub przynajmniej rozważają zakup Dustera za wschodnią granicą Polski – Ukraina, Białoruś, Rosja.

KOSZTY SPROWADZENIA DUSTERA DO POLSKI ZE WSCHODNIEJ EUROPY

Zanim jednak się zdecydujesz na taki zakup warto się zastanowić nad tym z jakimi kosztami wiąże się sprowadzenie takiego auta do Polski i jaka oferta czeka na Ciebie w poszczególnych krajach Europy Wschodniej. O ile z kosztami wszystko jest jasne – zakup, koszty transportu, akcyza, cło, tłumaczenie papierów, rejestracja (tablice tymczasowe, dowód tymczasowy, tablice stałe, twardy dowód), czyli wszystko tak jak i przy autach sprowadzanych z innego kraju niż kraj unijny (w tym Szwajcaria i Norwegia), o tyle oferta jest różna a i nie koniecznie tańsza niż w Polsce. Można jednak stwierdzić z całą pewnością – tanio nie będzie, jeśli samochód będzie w jednym kawałku. Podobna sytuacja już od lat jest zauważalna na rynku aut sprowadzanych z USA.

Pamiętaj, że nie na każdym rynku znajdziesz Dacię pod nazwą Dacia. Dla przykładu na rynkach Europy Wschodniej Dacia (z uwagi na to, że nie jest rozpoznawana) występuje pod marką Renault. Zatem będziesz miał do czynienia z ofertą dla Renault Duster.

OFERTA RENAULT DUSTER BIAŁORUŚ + OFERTA RENAULT DUSTER ROSJA

Połączenia tych ofert nie jest przypadkowe, gdyż są one takie same i pod względem zewnętrznym i pod względem wyposażenia i pod względem jednostek napędowych.

Ceny są bardzo zbliżone do tych w Polsce, wprawdzie są połączone z kursem dolara amerykańskiego, ale zmiany i wahnięcia nie są jakkolwiek drastyczne. Zatem w tym przypadku nie będzie zaskoczeń.

Różnica jednak polega na tym, że w tych krajach mamy do czynienia z następującymi jednostkami benzynowymi: 1.6 (już znana nam w Polsce) o mocy 115KM oraz 2.0 o mocy 145 KM i jedną jednostkę wysokoprężną – 1.5 o mocy 110 KM. Oczywiście napęd jest dostępny w opcjach 2WD i 4WD. Ale do tego Dacia już zdążyła nas przyzwyczaić. Warto dodać, że jednostka 2.0 jest dostępna w opcji z manualną i automatyczną skrzynia biegów. I to właśnie ta automatyczna skrzynia biegów wzbudza największe zainteresowanie wśród fanów Dustera w Polsce. Oczywiście sama jednostka 2.0 też stanowi pożądaną gratkę. Odstraszać jednak mogą nieco koszty związane ze sprowadzeniem takiego auta do kraju. W końcu Duster ma być samochodem budżetowym. Natomiast przy większych kosztach traci na „budżetowości”. Jednak czy cena może być przeszkodą dla prawdziwego fana Duster?

Ciekawostką z kolei pozostaje inny fakt. Po raz pierwszy w ofercie samochodów pojawiły się takie, które pochodzą ze Wschodniej Europy i tam też są produkowane. I nie chodzi o zabytkowe Wołgi lub Czajki lub Moskwicze. Dustery oznakowane znaczkiem Renault są produkowane i składane w Rosji.
Jedynym rzeczywistym minusem Renault Duster jest to, że nie przeszły one face liftingu jak nowy Dacia Duster. Zatem zewnętrznie na Białorusi i w Rosji mamy do czynienia praktycznie z Dacia Duster 1 ale w wydaniu ze znaczkiem Renault.

Szczegóły oferty Renault Duster Białoruś znajdziesz na stronach Renault Białoruś – przejdź do Renault Duster Białoruś.

Szczegóły oferty Renault Duster Rosja znajdziesz na stronach Renault Rosja – przejdź do Renault Duster Rosja.

OFERTA RENAULT DUSTER UKRAINA

I tu już mamy zupełnie inna ofertę niż w przypadku Białorusi i Rosji. Wynika ona w dużej mierze z relacji na linii Moskwa-Kijów. To one stoją za tym, że oferta Renault Ukraina jest identyczna do polskiej i unijnej. Jedynym plusem może być to, że to spowodowało zwiększenie i poszerzenie oferty akcesoriów zamiennych dedykowanych nie tylko do Dacia Duster 1 ale też tej po face liftingu, czyli do Dacia Duster 2. Wygląd zewnętrzny Renault Duster na Ukrainie jest taki sam jak w Polsce. Kupujesz to samo i z tymi samymi opcjami do wyboru, ale ze znaczkiem Renault a nie Dacia. Znowuż na Ukrainie marka Dacia jest raczej nieznana, dlatego postawiono na Renault.

Szczegóły oferty Renault Duster Ukraina znajdziesz na stronach Renault Ukraina – przejdź do Renault Duster Ukraina.

AKCESORIA DO RENAULT DUSTER

Ceny akcesoriów pewnie nie przypadną Ci do gustu. Gdyż za to samo wyposażenie dodatkowe w Rosji, na Białorusi nawet Ukrainie zapłacisz albo podobnie albo tyle samo. Jednak jest sporo chińskich i krajowych jakościowo wykonanych zamienników, które charakteryzują się zachęcająco przystępną ceną. Zatem w tych krajach na pewno nie będziesz skazany wyłącznie na oryginalne akcesoria. Spokojnie poradzisz sobie ze znalezieniem tańszych, a nawet o wiele tańszych zamienników dedykowanych do, no właśnie, bardziej Dacia Duster 1. Szersza oferta dedykowanych zamienników do Dacia Duster 2 znajdziesz na Ukrainie. I w tym przypadku rzeczywiście może być taniej. O ile znajdziesz opcje tańszego transportu do polski lub masz kogoś, kto taki transport załatwi. Oczywiście zawsze może zamówić towar z odbiorem osobistym na terenie Ukrainy, ale wówczas dochodzą koszty dojazdu. Zatem decydujesz jak zwykle sam i we własnym zakresie.

Przeczytaj również: Nowy cennik akcesoriów Dacia Duster.

DACIA DUSTER Z EUROPY ZACHODNIEJ

Kilka słów warto poświęcić też Dacia Duster, ale tym używanym. W tym przypadku warto zachować zdrowy rozsądek i zimna krew. Niestety, ale większość z tych aut ma za sobą historię związana ze stłuczką.

Co zatem? Najlepiej uzbroić się w cierpliwość i fachową pomoc przy wyborze takiego Dustera. Owszem, wyposażenie jest bogatsze, ale czy warto ryzykować, by potem się z takim samochodem się męczyć?

Pamiętaj, że nie musisz się na wszystkim znać i być specjalista od wszystkiego, w tym od aut. Warto jednak w takiej sytuacji zaopatrzyć się w pomoc fachowca albo doradztwo w serwisie. Niestety sprawdzenie przebiegu może się okazać zadaniem nie do wykonania nawet przy wsparciu zaawansowanego sprzętu. Pozostaje rozsądek i wyczucie tego, czy przy „małym” przebiegu np. wystrój wnętrza samochodu może być wyglądać na tak „zmęczony”. Zachowaj ostrożność i zimna krew przy zakupie auta używanego. Pośpiech i chęć szybkiego sfinalizowania transakcji może Cię sporo kosztować. Wydaje mi się, że jednak wymarzyłeś sobie raczej bezproblemowego Dustera, czyż nie?

Niezależnie od tego jaką opcję wybierzesz – życzymy Ci udanej i bezproblemowej jazdy. W końcu kupujesz auto po to, by nim się cieszyć!

Znalazłeś błąd na stronie – zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Autor:  Go!Duster

Źródło:  www.goduster.pl

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Go! Duster © 2019-2020

Projektowanie stron: CAKEANDCHERRIES.COM

Go! Duster - serwis miłośników marki Dacia

WebFontConfig = { google: { families: [ 'Roboto:300,500,900:cyrillic-ext,latin-ext' ] } }; (function() { var wf = document.createElement('script'); wf.src = 'https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/webfont/1/webfont.js'; wf.type = 'text/javascript'; wf.async = 'true'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(wf, s); })();
0
Lubisz wyrażać swoją opinię? Pozostaw swój komentarz.x
()
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: