Dla tych, co muszą szybko. Podpowiadajka zmieny biegów

Nie jest najlepsze narzędzie, ale przynajmniej na ekranie komputera coś non stop się dzieje w czasie rzeczywistym. Podpowiadajka jest humorzasta, bo potrafi w mgnieniu oka zmienić zdanie i z chwilę wcześniej zalecanej zmiany na wyższy bieg zaproponować niższy, bo okazuje się, że jak jedziemy pod górkę, to silnik potrafi się nieco bardziej męczyć… Poza tym działa niezawodnie, bo się wyświetla. Proponujemy jednak zmieniać biegi według Twojego własnego wyczucia. Wolnossące czasami lubią znacznie wyższe obroty, bo dopiero wtedy zaczynają przyspieszać. Nie, nie z prędkością światła.
Na szczęście podpowiadajka nie jest uciążliwa. Nie ma sygnału dźwiękowego i po dłuższej chwili, gdy zauważa, że nie interesują Cię jej sugestie po prostu się poddaje i nie sugeruje zmiany biegu. Czeka na swoją chwilę, zapewne.
- Wybierz Meter Cluster.
- Potem – Cluster_L1_L2_v6.09 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2, ale dla DD1 początek nazwy będzie taki sam, czyli Cluster_L1_L2_v… .
- Następnie – Ecrans Configurations.
- Zaznacz Conf_2 Prestations IHM.
- Jeśli Twym oczom ukazała się niebieska Tabelka, to jesteś w „w domu”. Znajdź wiersz i komórkę o nazwie: FreeshiftManagement_CF.
- Przesuń palcem tabelę w prawo tak, by jej kolor zmienił się na pomarańczowy i pojawiło się pole (w tym samym wierszu): FreeshiftManagement_CF ze strzałką w dół, czyli do rozwinięcia.
- Rozwiń pole With FreeShit + Without Symbol permanently Displayed.
- Wybierz With FreeShit + With Symbol permanently Displayed.
- Zatwierdź wybór przyciskiem FREESHIFT.
- Zatwierdź całą czynność wysokim prostokątnym przyciskiem o nazwie RESET SW.
- Komputer pokładowy przeładuje się, co na pewno zauważysz choćby po dziwnym zachowaniu strzałek na zegarach.
Dezaktywacja, naturalnie, przebiega tak samo, wystarczy wybrać pozycję Without Symbol permanently Displayed z rozwijanej listy.
Teraz to już na pewno nie przegapisz, kiedy należy zmienić bieg, by przyspieszyć albo zwolnić.