Coś tu jakby za dużo. Kalibracja wskazań zbiornika paliwa

Po takiej kalibracji, jak twierdzą starożytni Dakowie, ponoć Duster żyje tylko powietrzem i miłością do właściciela. Zejdźmy jednak na chwilę na ziemię. Gdybyście chcieli, to można ręcznie wpisać wartości przypisane do podziałek zbiornika paliwa na ekranie komputera. Nie wymaga to ogromnych umiejętności. Zauważycie też, że najwyższa wpisana wartość zbiornika np. benzyny nie wynosi absolutnie maksymalnie możliwą, czyli np. 50 lecz dla przykładu 44. Co to oznacza? Zostawiamy tu przestrzeń dla poszukiwaczy teorii spiskowych. Zaczynamy kalibrować?
Możesz ustawić wartości, np. takie: 2-6-12-18-25-31-37-44-50. Co zaobserwujesz? Na pewno, na wyświetlaczu poziom zacznie ubywać nie w trybie fabrycznym, czyli pierwsza zmiana po ok. 50-60 a nawet 100km.
- Wybierz Meter Cluster.
- Potem – Cluster_L1_L2_v6.09 (wersja Clustera może się różnić w zależności od wybranego auta, ale działaj analogicznie). W tym punkcie mamy na myśli wersję dla Dacia Duster 2, ale dla DD1 początek nazwy będzie taki sam, czyli Cluster_L1_L2_v… .
- Następnie – Ecriture Configuration Jaugeage.
- Zaznacz Table entree R(V) – Table Affichage.
- Jeśli Twym oczom ukazała się zielono-pomarańczowa Tabelka, to jesteś w „w domu”. Znajdź wiersz i komórkę (w pomarańczowej sekcji o nazwie ECRITURE) o nazwie: L2displayed1_CF i wpisz w polu obok wartość w postaci tylko liczb (dla wskazanej komórki zastosuj np. 2).
- Wykonaj podobne czynności dla wszystkich komórek od L2displayed1_CF do L2displayed9_CF.
- Zatwierdź wybór przyciskiem ECRITURE TABLE D’AFFICHAGE.
- Zatwierdź całą czynność wysokim prostokątnym przyciskiem o nazwie RESET SW : 11 03.
- Komputer pokładowy przeładuje się, co na pewno zauważysz choćby po dziwnym zachowaniu strzałek na zegarach.
Jeśli zaczął palic mniej, to raczej nie jest to zasługa tejże zmiany w komputerze. Może lepsze paliwo albo lżejsza noga. Schudłeś/aś?